افزایش ۷ برابری مجازات‌های جایگزین حبس در استان

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۸:۰۳:۴۸
کد خبر: ۷۶۴۰۱۱
افزایش ۷ برابری مجازات‌های جایگزین حبس در استان
رئیس کل دادگستری استان البرز از افزایش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: بخشی از این افزایش به دلیل مسائل اقتصادی در کشور است که امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده توسط مسئولان از مشکلات کاسته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ احمد فاضلیان در جلسه شورای معاونین دادگستری استان البرز که با هدف بررسی عملکرد کلی دادگستری استان در شش ماهه اول سال ۹۷ برگزار شد گفت: به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب در استان البرز، دادگستری شرایط خوبی ندارد ولی با همه این محدودیت‌ها آمار نشان می‌دهد که همکاران در همه حوزه‌های قضایی با از خودگذشتگی عملکرد خوبی داشته‌اند.

وی افزود: بررسی آماری شش ماهه نخست سال ۹۷ با آمار مدت مشابه در سال ۹۶  نشان می‌دهد که در این مدت ورودی دادسرا، محاکم عمومی و انقلاب، اجرای احکام، تجدیدنظر، کیفری یک، اظهارنظر، سرپرستی و کشیک ۲۶۸ هزار و ۲۴۱ پرونده بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ افزایش حدود ۱۷ هزار پرونده را شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: در این مدت همچنین ۲۶۲ هزار و ۲۵۱  فقره پرونده مختومه شده که نسبت به مختومه‌های مدت مشابه در سال ۹۶ افزایش هفت درصدی را داشته‌ایم.

وی با اشاره به افزایش ورودی پرونده‌ها به دادسراها، محاکم و شوراهای حل اختلاف استان گفت: بخشی از این افزایش به دلیل مسائل اقتصادی در کشور است که امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده توسط مسئولان از مشکلات کاسته شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز یکی از دستاوردهای استان در سال ۹۷ را افزایش مجازات‌های جایگزین حبس عنوان کرد و گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغی به قضات استان، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس مورد تاکید قرار گرفته که در این راستا در شش ماهه نخست سال ۹۷ به نسبت مدت مشابه در سال ۹۶، رشد هفت برابری را به دست آورده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ادامه عملیات‌های عمرانی در حوزه‌های قضایی استان خبر داد و بیان کرد:‌ با اینکه از نظر بودجه‌های تخصیصی عمرانی در سطح کشور شاهد مشکلات عدیده هستیم ولی با تلاش مسئولان دادگستری و همکاری مسئولان محلی، فرآیند احداث پروژه‌ها ادامه دارد و در این راستا ساختمان گرمدره در روزهای آتی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

فاضلیان افزود: ساختمان محمدشهر نیز با ۲۴۰۰ متر زیربنا از محل اعتبارات تخصیص رئیس قوه قضائیه، دادگستری استان و منابع محلی در چند ماه آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد؛ کلنگ احداث ساختمان ماهدشت نیز بر زمین زده شده که با افتتاح آن بخشی از مشکلات قضایی مردم محمدشهر و ماهدشت حل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از پروژه بزرگ ساختمان دادگستری کل در چند ماه آینده متذکر شد: بزرگترین مشکل دادگستری در زمینه منابع انسانی است و چندین شعبه بلاتصدی داریم که امیدواریم با جذب نیروهای جدید در حوزه اداری و قضایی بخشی از کمبودها برطرف شود.

 

نظر شما