وزیر علوم در جمع روسای مراکز آموزش عالی گرمسار؛

در راستای کمک به دولت،وزارت علوم از بخش آموزش عالی غیر دولتی حمایت می کند

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۰:۲۶:۲۹
کد خبر: ۷۶۵۶۰۴
در راستای کمک به دولت،وزارت علوم از بخش آموزش عالی غیر دولتی حمایت می کند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رویکرد وزارت علوم حمایت از بخش آموزش عالی غیر دولتی در راستای کمک به دولت است و نظارت و ارزیابی ها نیز با هدف ارتقای این موسسات انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی صبح دیروز در نشست روسای مراکز آموزش عالی شهرستان گرمسار و آرادان گفت: حمایت وزارت علوم از بخش آموزش عالی غیر دولتی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر سپردن امور به بخش خصوصی و کمک به دولت است.

وی گفت: دراین راستا در سال جدید تحصیلی برای حمایت از بخش آموزش عالی غیر دولتی، ظرفیت پذیرش دانشجو در موسسات واجد شرایط غیر دولتی افزایش یافت و اساسنامه تاسیس موسسات آموزش عالی غیر دولتی نیز اصلاح شد.

دکتر غلامی مشکل کمبود دانشجو را از معضلات موسسات آموزش عالی غیر دولتی از جمله برخی از واحد های دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور دانست و گفت: مسئولان هر یک از زیرنظام های آموزش عالی، برنامه هایی را برای حفظ و فعالیت بهینه موسسات خود تدارک دیده اند.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه وابسته به وزارت آموزش و پرورش در چارچوب مقررات وزارت علوم فعالیت می کند و وزارت علوم از این دانشگاه حمایت می کند.

وزیر علوم با اشاره به نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم و دبیر گفت: این دانشگاه می تواند از فارغ التحصیلان سایر رشته ها و با شرط گذراندن یک دوره آموزش مدرسی برای پاسخ به نیاز آموزش و پرورش استفاده کند.

دکتر غلامی کیفی سازی را اولویت اصلی وزارت علوم در شرایط اخیر دانست و بازنگری ۷۰۰۰ برنامه درسی و برگزاری دوره های مهارت آموزی دانشجویان را در این راستا ارزیابی کرد.

وی گفت: علاوه بر ارائه دوره مهارت افزایی به دانشجویان کارشناسی در دانشگاه های کشور، دوره آشنایی اعضای هیات علمی تازه جذب شده و پیمانی با بخش صنعت و سایر بخش های جامعه نیز آغاز شده و در حال اجراست.

وزیر علوم با اشاره به تفویض اختیار بازنگری دروس به دانشگاه های بزرگ گفت: دانشگاه های تازه تاسیس می توانند از برنامه ها و تجربیات این دانشگاه ها در برنامه ریزی دروس بر اساس نیاز های منطقه خودشان استفاده کنند.

در این نشست که در محل پردیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گرمسار برگزار شد؛ روسای دانشگاه های گرمسار، صنعتی امیرکبیر و مراکز پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و فرهنگیان این شهرستان حضور داشتند و دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را با وزیر علوم در میان گذاشتند.

 

نظر شما