مدیرکل اوقاف همدان خبر داد :

ساختمان بانک ملی تخریب نمی‌شود

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۰۷:۵۶:۰۲
کد خبر: ۷۷۲۵۰۰
ساختمان بانک ملی تخریب نمی‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: ساختمان بانک ملی به هیچ وجه تخریب نمی‌شود بلکه به یک مکان فرهنگی تبدیل شده و دسترسی مردم به امامزاده شاهزاده حسین(ع) شهر همدان آسان‌تر خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حجت‌الاسلام محمد کاروند یکشنبه ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بحث درآمدزایی از بانک ملی مدنظر نیست و باید خدمات‌دهی عمومی در آنجا انجام شود، عنوان کرد: از آنجا که مدت‌ها پیش پیگیر این موضوع بودیم، با جلسه‌ای که با وزیر اقتصاد، رئیس بانک ملی کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار همدان، نمایندگان همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی داشتیم خوشبختانه نتایج خوبی این زمینه به دست آمد.

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار بود که مصوبه خوبی نسبت به بانک ملی در این جلسات به تصویب رسید، افزود: به تعاملات خوبی نسبت به موقوفه بانک ملی رسیده‌ایم.

مدیرکل اوقاف استان همدان بیان کرد: با توجه به اینکه عرصه و اعیان بانک ملی طبق اسناد اداره ثبت، موقوفه است و قرار بر این شد که در جلسات بعدی نیز این موضوع مطرح شود تا بانک ملی به جای دیگر منتقل شود.

وی با بیان اینکه قرار بر این شده با برگزاری جلساتی، استانداری همدان زمینی در اختیار بانک ملی قرار دهد تا مکان فعلی به موقوفه بازگردد، خاطرنشان کرد: امروز توافقاتی حاصل شد که ساختمان موقوفه به امامزاده حسین(ع) برمی‌گردد و این حاصل تلاش دو ساله ما با همراهی نماینده ولی‌فقیه، استاندار و نمایندگان همدان در مجلس است.

کاروند در ادامه با بیان اینکه از ۶ موکب برپا شده توسط اوقاف، موکب حضرت الزهرا(س) در مسیر بازگشت به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کند، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰۰ نفر در این موکب اطعام‌دهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه دهه وقف از روز سه‌شنبه ۱۵ آبان به مدت 10 روز آغاز خواهد شد و هدف از نامگذاری دهه وقف تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف است، عنوان کرد: تبلیغ فرهنگ وقف یک رسالت عمومی است و رسالت یک دستگاه خاص نیست و باید در طول سال به طور مداوم هم انجام گیرد.

وی با بیان اینکه شعار دهه وقف امسال «وقف دسته‌جمعی» است به طوریکه هر چه بتوانیم وقف دسته‌جمعی را انتشار دهیم در جامعه تأثیرات فراوانی خواهد داشت، بر ایجاد وقف‌های دسته‌جمعی و یا فامیلی تأکید و خاطرنشان کرد: وقف‌های کوچک و ترویج وقف در سنین پایین و ایده‌پردازی با موضوع وقف بین هنرمندان مورد توجه بوده و در این راستا گام‌هایی برداشته شده است.

کاروند برگزاری همایش یاوران وقف در شهرستان‌ها، تجلیل از فعالان عرصه وقف و خیرین استان، برگزاری نشست‌های تخصصی با اصناف مختلف، برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی بقاع متبرکه و برپایی نمایشگاه وقف در نمازجمعه را از اقدامات مهم هفته وقف برشمرد.

وی از واقفان خواست درباره ترویج فرهنگ وقف در عرصه رسانه ورود کنند و ادامه داد: هدف از برپایی نمایشگاه وقف آشنایی مردم با واقفان خیراندیش و موقوفات مهم استان است.

کاروند با بیان اینکه اجرای نیت واقفان خیراندیش در حوزه خدمت‌رسانی به همشهریان و قالبا در حوزه سلامت است، تصریح کرد: موزه امامزاده عبدالله(ع) با ۴۵۰ قلم اشیای کشفی، اهدایی و وقفی که با رعایت اصول فنی طبقه‌بندی شده‌اند، در دهه وقف افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه قدمت بعضی از این آثار به ۷۰۰ سال پیش برمی‌گردد، گفت: پیش‌بینی شده که وقف‌نامه‌ها و وصیت‌نامه‌هایی که در آن به وقف اشاره شده در دست مردم است و برای حفظ و نگهداری بهتر این موقوفات باید به اداره‌کل اوقاف مراجعه کنند.

مدیرکل اوقاف استان همدان با بیان اینکه هفته آینده با حضور مقامات کشوری بیش از ۱۰ موقوفه افتتاح می‌شوند، افزود: بیمارستان ۳۲ تختخوابی امام حسین(ع) نیز تخریب، بازسازی و تجهیز شده و در ۲۲ بهمن سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیشتر طرح‌های موقوفه طی دهه وقف در ملایر افتتاح می‌شود، عنوان کرد: امامزاده اسماعیل و امامزاده محمد تویسرکان تخریب و بازسازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه امامزاده بدیع‌الزمان نهاوند با همت میراث فرهنگی و اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان بازسازی شده است، یادآور شد: در دو سال گذشته ۱۲ امامزاده در سطح استان نوسازی و بازسازی شده است.

کاروند با بیان اینکه ۷ پروژه سرمایه‌گذاری در همدان انجام شده که اکثر آنها به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: در سال گذشته 4.5 میلیارد تومان از محل موقوفات استان همدان برای کمک هزینه به بیماران صعب‌العلاج، تجهیز اتاق عمل و دیالیز و تجهیز بیمارستان ۳۲ تختخوابی امام حسین(ع) هزینه شده است.

وی با بیان اینکه 1.1 میلیارد تومان برای نوسازی مدارس، کمک نقدی به دانش‌آموزان و دانشجویان و توزیع بسته‌های مهر تحصیلی استفاده شده است، گفت: یک میلیارد تومان از محل موقوفات استان برای کمک به مدارس علمیه و طلاب هزینه شده است.

کاروند با تأکید بر اینکه امامزاده‌هایی که ظرف ۴۰ سال قبل به عنوان بقعه معرفی شده باشد، امامزاده نیست، افزود: در استان همدان ۲۳۰ بقعه شناخته شده که نزدیک به ۱۸۰ مورد آن به عنوان بقعه علما و افراد مشهور ثبت شده است.

وی از ثبت ۳۴ وقف جدید از ابتدای سالجاری تا کنون خبر داد و گفت: قالب وقف‌های درآمدزا در حوزه نیازهای جدید جامعه است و باید در همدان ۲۰۱۸ گردشگری مذهبی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز