معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد خبر داد:

اخراج ۱۲۰ هزار تبعه افغانستانی غیرمجاز طی چهارسال گذشته از استان

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۱۱:۰۲:۳۲
کد خبر: ۷۷۲۶۲۲
اخراج ۱۲۰ هزار تبعه افغانستانی غیرمجاز طی چهارسال گذشته از استان
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به انجام بی سابقه ترین اقدامات فرهنگی و مدیریتی در بحث اتباع خارجی طی چند سال اخیر گفت: در چهار سال گذشته 120 هزار تبعه افغانستانی غیرمجاز در استان یزد شناسایی و اخراج شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ «محمدعلی طالبی» در نشست هم‌ اندیشی معتمدین محلات یزد که با حضور معتمدین بیش از 20 محله شهرستان و مدیران کل اتباع خارجی، میراث فرهنگی و اداره کل آموزش و پرورش استان با موضوع اقامت اتباع خارجی در بافت جهانی برگزار شد، با بیان این‌که بحث پذیرش واقعیت حضور اتباع خارجی در استان ضروری است، اظهار کرد: هیچ ایرانی موافق حضور مهاجرین خارجی غیرقانونی و با شکل موجود نبوده و نیست.

وی به رسمیت نشناختن مهاجرین افغانستانی را یکی از معضلات جدی در مورد مدیریت و ساماندهی این مهاجرین در استان و کشور دانست و افزود: متأسفانه هیچ برنامه مدون و منسجمی برای مدیریت و ساماندهی اتباع خارجی در استان و کشور وجود ندارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در ادامه با بیان این‌که امروز استان یزد با جمعیتی از مهاجرین افغانستانی روبرو است که به واسطه قدمت حضور، هیچ تصویری از کشورشان ندارند و خود را ایرانی می‌دانند، گفت: واقعیت حضور اتباع در کشور را باید بپذیریم و از حالت شعار در مورد حضور آنها خارج شویم.

طالبی بحث حضور مهاجرین را موضوعی جهانی و مربوط به تمام کشورهای جهان دانست و بیان کرد: وضعیت ایران اسلامی در مورد مهاجرین نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره بهتر است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مدیریت حضور و ورود اتباع خارجی افغانستانی یکی از اولویت های اجرایی مدیریت استان طی چهار سال گذشته بوده، تصریح کرد: بی سابقه ترین اقدامات فرهنگی و مدیریتی در بحث اتباع خارجی طی چهار سال گذشته انجام شده است.

وی ترد 120 هزار اتباع خارجی افغانستانی غیرمجاز را از جمله اقدامات انجام شده طی چهار سال گذشته دانست و اظهار کرد: طبق اطلاعات بدست آمده در حال حاضر 10 درصد جمعیت استان یزد اتباع خارجی هستند.

معاون استاندار یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد ساماندهی اتباع خارجی در استان، خاطرنشان کرد: مدیریت این موضوع دو بخشی است و در این در حالی است که بخش دولتی نسبتاً خوب مدیریت شده ولی متأسفانه بخشی که به مردم مربوط می شود آن طور که باید و شاید خوب انجام نشده است.

طالبی در ادامه با بیان این که ما از برخی مردم در مورد ساماندهی مهاجرین گلایه داریم، اظهار کرد: اجاره دادن غیرقانونی منازل به مهاجرین غیرمجاز و بکارگیری غیرقانونی افغانستانی ها، از جمله اقدامات منفی و غیرقانونی است که متأسفانه توسط برخی از همشهریان انجام می‌شود.

وی مدیریت و ساماندهی اتباع خارجی را مستلزم همکاری مستمر مردم با مسئولان عنوان کرد و افزود: متأسفانه استان های همجوار و مرزی آن طور که باید و شاید در بحث جلوگیری از ورود اتباع درست و موثر عمل نمی کنند به همین دلیل فشار مدیریت و ساماندهی این موضوع بر دوش استان یزد افتاده است.

معاون استاندار یزد در پایان با اشاره به ظرفیت بالای معتمدین محلات در ارائه راهکارهای مدیریتی استان و کمک برای رفع چالش های موجود، تأکید کرد: ساختار شورایی با حضور معتمدین محلات برای ساماندهی و رفع مشکلات محلات در فرمانداری یزد ایجاد می‌شود.

 

نظر شما