ارتفاعات البرز برفی می‌شود / احتمال وقوع سیل و بارش تگرگ

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۹:۳۶:۵۶
کد خبر: ۷۷۳۰۰۷
ارتفاعات البرز برفی می‌شود / احتمال وقوع سیل و بارش تگرگ
​کرج - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان، گفت: بارش برف، باران و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی مهرور با اشاره به صدور اخطاریه‌های سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین سازمان هواشناسی، از فعالیت سامانه بارشی خبر داد و گفت: این سامانه از عصر فردا تا صبح روز چهارشنبه در استان فعال خواهد بود.

وی اضافه کرد: بارش باران به‌صورت رگبار وتوام با رعدوبرق، وزش باد شدید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، بارش تگرگ و برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران خواست تدابیر لازم به‌منظور کاهش حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

به گفته مهرور فعالیت این سامانه موجب آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی می‌شود، بارش برف نیز باعث لغزندگی جاده‌های کوهستانی خواهد شد.

وی با اشاره به مه‌آلود شدن جاده‌های کوهستانی، گفت: مه آلودگی و بارش برف احتمال اختلال در تردد را به دنبال دارد، همچنین اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان‌ها به‌منظور مقابله با وقوع سیل یا ریزش کوه آمادگی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها تأکید کرد و گفت: لایروبی قنوات و رودخانه‌های استان ضروری است.

مهرور با تأکید بر اینکه مدیریت شهری به‌منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر عمومی تمهیدات لازم را اتخاذ کند، گفت: از شهروندان می‌خواهیم از سفرهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی به دلیل احتمال ریزش سنگ خودداری کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز