استاندار کردستان:

اوقاف باید با دستگاه های بدهکار تعامل کند

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۱:۰۲:۲۳
کد خبر: ۷۷۳۰۷۳
اوقاف باید با دستگاه های بدهکار تعامل کند
استاندار کردستان با اشاره به بدهی برخی دستگاه هایی اجرایی به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه می طلبد اوقاف با این دستگاه ها که از آنان طلب دارد، تعامل کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بهمن مرادنیا روز سه شنبه و به مناسبت آغاز دهه وقف در دیدار مدیرکل و کارکنان اوقاف و امور خیریه کردستان  گفت: هم اکنون شرایط اقتصادی جامعه به گونه ای است که تعدادی ادارات به دستگاه های خدمات رسان و همچنین اوقاف بدهی دارند.

وی افزود: نهادی همچون شهرداری در برخی از شهرهای استان چند ماه است نتوانستند حقوق کارکنان خود را پرداخت کنند بنابراین باید شرایط آنها را هم مدنظر داشته باشیم.

استاندار کردستان بر ارائه راهکاری برای حل و فصل مشکلات دستگاه های بدهکار و طلبکار تاکید کرد و یادآور شد: انباشت این بدهی ها نتیجه کم کاری های گذشته است به گونه ای که اگر در سال های پیش به موقع ادارات اقدام به پرداخت می کردند اینگونه امروز با مشکل مواجه نبودند.

مرادنیا تاکید کرد: بلا استفاده ماندن تعدادی از پروژه ها همچون دانشگاه علوم قرآنی به دلیل نصب نبودن انشعابات، هدر رفت سرمایه و بیت المال است و باید دستگاه ها با تعامل با یکدیگر در راستای حل مشکلات میان خود اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر 95 درصد موقوفات استان با نیات رسیدگی به امور مساجد است، گفت: ما مخالف مسجد سازی نیستیم اما از مردم تقاضا داریم نیات خود را به سمت نیازهای روز سوق دهند.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی اظهار داشت: هم اکنون در زمینه های مختلف دیگری همانند کمک به زوج های بی بضاعت، ایتام و فقرا، دارو و درمان و دانشجویان بی بضاعت نیاز به وقف داریم.

وی اضافه کرد: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های انجام شده در 2 سال اخیر مسیر وقف های استان تا حدودی تغییر پیدا کرده که امیدواریم همچنان تداوم داشته باشد.

در استان کردستان از میان 770 نیت در سطح کشور حدود 25 تا 30 نیت وجود دارد که باید در راستای ارتقای آن تلاش بیشتری کنیم.

هم اکنون 2 هزار و 132موقوفه با 14 هزار و 714 رقبه متصرفی و 2 هزار و 941 رقبه غیر متصرفی در استان کردستان وجود دارد.

از 15تا 25 آبان با عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز