جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی با حضور واعظی برگزار شد

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۱:۲۱:۰۸
کد خبر: ۷۷۳۰۸۸
جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی با حضور واعظی برگزار شد
جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور، استاندار و جمعی از مسئولان برگزار و راهکارها و ظرفیتهای تسریع توسعه استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمود واعظی روز دوشنبه در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان به لحاظ ظرفیتهای توسعه اقتصادی، یک جامعیت ممتازی دارید، گفت: علاوه بر ظرفیتهای کشاورزی، صنعتی، معدنی، گردشگری و موقعیت مرزی استان، آذربایجان غربی از نظر نیروی انسانی جوان و کارآمد نیز بسیار غنی است.

وی با اشاره به مقطع زمانی انجام سفر کاروان تدبیر و امید به آذربایجان غربی افزود: این روزها بیش از هر زمان دیگری باید بر مسئله تولید ملی و صادرات تمرکز کنیم و آذربایجان غربی استانی است که هم ظرفیت های بسیار خوب صادراتی دارد و هم مسیر صادراتی مهمی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: امروز با وجود محدودیتهای مختلف، زمینه صادرات بیش از گذشته فراهم است و آمار صادرات در ماههای گذشته در بخشهای مختلف و در مجموع رشد خوبی داشته است.

واعظی با بیان اینکه مزیت های اقتصادی و انسانی آذربایجان غربی و مرزی بودن این استان باعث می شود که سرمایه گذاری در این خطه مطلوب و زودبازده باشد، تصریح کرد: علی رغم مشکلاتی که آذربایجان غربی در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی داشت، امروز با وجود تنوع قومیتی و موقعیت مرزی، آرامش و امنیت بسیار مطلوب و سطح بالایی در استان برقرار است و این موضوع بستر خوبی را برای سرمایه گذاری بیشتر در استان فراهم آورده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت، بانک ها و دیگر نهادهای مرتبط در خدمت فعال شدن ظرفیتهای توسعه استان هستند و به ویژه در زمینه تولیدات کشاورزی که این استان موقعیت ممتازی در آن دارد، باید زنجیره تولید و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی تا صادرات این محصولات در استان تکمیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز