استاندار کرمانشاه:

۷۰ هزار واحد تخریبی و تعمیری مناطق زلزله‌زده بازسازی شد

۱۳۹۷/۰۸/۱۷ - ۰۹:۳۰:۳۰
کد خبر: ۷۷۳۵۰۵
۷۰ هزار واحد تخریبی و تعمیری مناطق زلزله‌زده بازسازی شد

 عملیات ساخت و تعمیر 70هزار واحد مسکونی و 9هزار واحد دامی احداثی و تعمیری مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به پایان رسیده و در اولین سالگرد این حادثه (21 آبان) مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از شهر زلزله‌زده سرپل‌ذهاب با اعلام مطلب بالا، افزود: روند بازسازی و ساخت و ساز در سرپل‌ذهاب با تلاش‌های شبانه‌روزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 12 ستاد معین استان‌های مختلف به خصوص در روستاهای شهرستان مناسب است.

او به روند مناسب بازسازی در اماکن دولتی اشاره کرد و افزود: بازسازی بیمارستان سرپل‌ذهاب از اولویت‌های ستاد بازسازی بود که به دلیل روند دو ماهه اظهارنظر کارشناسی مهندسان مشاور به کندی پیش رفت ولی امروز می‌بینیم که با تلاش بنیاد مسکن، خیران بخش سلامت و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از روند مناسبی برخوردار بوده و در نهایت در سالگرد زلزله به بهره‌برداری خواهد رسید و یکی از مهم‌ترین دغدغه های مردم رفع می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: بازسازی بیمارستان اسلام‌آبادغرب هم به دلیل داشتن مشکل قضایی زمان بر شده و روند ساخت و ساز آن متفاوت خواهد بود.

بازوند ادامه داد: کار بازسازی مسکن مهر به دلیل اظهارنظر کارشناسی مهندسان مشاور که دو ماه به طول انجامید دیرتر از واحدهای مسکونی دیگر آغاز شد و طبق نظر آنان تعدادی از بلوک‌ها کاملاً تخریب و برخی دیگر نیز نیازمند مقاوم سازی بود که در حال انجام است.

او افزود: وجود مشکلات حقوقی صاحبان مسکن مهر با شرکت‌های بیمه‌ای دلیل دیگر کندی پیشرفت ساخت و ساز این پروژه بود که نهایتاً برطرف شد و طبق برنامه زمان‌بندی اعلام شده کار بازسازی مسکن مهر سرپل‌ذهاب تا پایان سال جاری پایان خواهد یافت.

استاندار کرمانشاه سپس به روند بازسازی در سرپل‌ذهاب اشاره کرد و گفت: کار بازسازی در سطح این شهر به دلیل وجود بوروکراسی اداری و نوع ساخت و ساز با روستاها متفاوت است که آن را زمان بر می‌کند ولی با وجود طبیعی بودن موضوع امروز پیشرفت خوبی صورت گرفته است.

بازوند ادامه داد: در شهر سرپل‌ذهاب شش هزار و 700 واحد دارای پروانه آسیب دیده و تخریبی وجود داشت ولی امروز براساس آمارها تعداد 10 هزار و 300 واحد در حال ساخت است.

او افزود: بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با وجود 104 هزار واحد آسیب دیده کار بسیار دشواری است.

استاندار کرمانشاه گفت: با وجود امکانات و اعتبارات لازم بازسازی بایستی ظرفیت و کشش این کار نیز وجود داشته باشد ولی با تمام وجود می‌توان گفت که روند بازسازی شهرستان روند مناسبی است و امیدواریم با تلاش همه، شهری مناسب و بهتر از گذشته ساخته شود.

بازوند در سفر به سرپل‌ذهاب از روند ساخت مسکن مهر شهید شیرودی بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند ساخت و ساز این شهرک مسکونی قرار گرفت.

بازدید از بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب از دیگر برنامه‌های بازوند در این سفر یک روزه بود که بازسازی و مقاوم‌سازی تنها بیمارستان این شهر مورد ارزیابی قرار گرفت.

استاندار کرمانشاه سپس به بازدید میدانی مناطقی از شهر زلزله‌زده سرپل‌ذهاب پرداخت و مشکلات و موانع بازسازی و روند ساخت و سازهای این شهر را مورد بررسی قرار داد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز