تکمیل طرح های نیمه تمام آموزشی باید در اولویت قرار گیرد

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۲:۱۸:۴۱
کد خبر: ۷۷۴۰۴۴
تکمیل طرح های نیمه تمام آموزشی باید در اولویت قرار گیرد
سه تن از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در سخنانی در حاشیه بازدید از چهار طرح بزرگ آموزش و پرورش در شیراز، اولویت بخشی دولت به تکمیل این طرح های نیمه تمام را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی اکبری، مسعود رضایی و کورش کرمپور روز جمعه با حضور در ساختمان علوم و فنون پژوهشکده معلم فارس از نزدیک از روند ساخت این مجموعه بزرگ دانش آموزی و فرهنگی که شامل کارگاه و آزمایشگاه های متعدد دروس مختلف است، بازدید کردند.

این مجموعه بزرگ علمی در زمینی به مساحت 2 هزارمتر مربع احداث شده و دارای هفت هزار مترمربع زیر بنا در سه طبقه است که 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در بخشی از مجموعه پژوهشکده معلم فارس درحال احداث است.

این نمایندگان مجلس همچنین در هنرستان در حال احداث شهید بهشتی واقع در خیابان ارم که بزرگترین هنرستان جنوب کشور در زمان بهره برداری خواهد بود، حضور یافتند و از نزدیک در جریان روند احداث این مجموعه بزرگ آموزشی در شیراز قرار گرفتند.

این هنرستان دارای 12 کارگاه و 30 کلاس آموزشی و سالن اجتماعات و ورزشی و نمازخانه و اتاق های اداری در زمینی به مساحت 7 هزار و با زیربنای 8 هزارمترمربع درحال احداث است که 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این نمایندگان مردم فارس در مجلس سپس در محل ساختمان مجتمع فرهنگی ولایت و ساختمان جدید اداره آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز حضور یافتند و از نزدیک از قسمت های مختلف این مجموعه بازدید کردند.

این مجموعه در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع و با زیربنایی افزون بر هفت هزار و پانصد مترمربع در سه طبقه ساخته شده است.

این نمایندگان مجلس سپس با حضور در محل مرکز جدیدالاحداث آموزش نیروی انسانی فرهنگیان فارس از نزدیک این مرکز بزرگ آموزشی بازدید کردند.

این مجموعه بزرگ آموزشی دارای 9 کلاس درس و هشت خوابگاه و چهار سوییت ویژه مدرسین و اساتید و یک سالن بزرگ همایش 300 نفره و سلف سرویس غذا خوری و نمازخانه در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و با زیر بنایی افزون بر سه هزار و هشتصد مترمربع و درسه طبقه ساخته شده است.

نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی همچنین در پایان بازدید خود از پروژه های آموزش و پرورش در شیراز از طرح احداث هتل باشگاه فرهنگیان شماره 2 شیراز بازدید کردند.

این پروژه که در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و با زیر بنایی افزون بر پنج هزار و 600 متر مربع در محل باشگاه فرهنگیان شماره 2 ساخته شده است دارای 33 سوییت پذیرش مهمان و یک سالن اجتماعات کنفرانس است و تاکنون 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نمایندگان مجلس حاضر در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از این پروژه ها بر لزوم تسریع در تکمیل آن تاکید کردند.

نماینده مردم شیراز در مجلس در این بازدید گفت: آموزش و پرورش دستگاهی است که بالاترین توجه را باید به ان معطوف داشت.

علی اکبری افزود: باید اقدام های بنیادین و زیر بنایی در این مجموعه انجام شود چراکه بخش مهمی از فرایند تربیت آینده سازان جامعه در این مجموعه انجام می شود.

وی گفت:خوشبختانه نگاه مجلس به این مجموعه نگاه مثبتی است و با وجود اینکه این مجموعه بالاترین تعداد نیروی انسانی در دولت را به خود اختصاص داده است باید توجه ویژه ای هم به آن اختصاص داده شود.

مسعود رضایی نیز در این بازدید گفت: بحمدالله امروز شاهد پروژه های خیلی خوبی در حوزه آموزش و پرورش در شیراز هستیم

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند که این پروژه ها هنوز اعتبارات زیادی برای تکمیل لازم دارند ولی نمایندگان فارس در مجلس تلاش خواهند کرد که از منابع گوناگون اعتبارات لازم را تامین کنند

وی گفت:این پروزه ها از جمله پروزه های ماندگار در کشور و در شیراز خواهند بود.

کورش کرمپور دیگر نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از طرح های نیمه تمام اموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید بهترین فضاها و امکانات به مدارس اختصاص یابد

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیرکارزین در مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان از جمله نجیب ترین اقشار جامعه هستند و هر کاری بتوان برای این مجموعه انجام داد کم است

در این بازدید، عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز گزارشی از روند پروژه های مختلف این اداره کل در استان ارائه کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز