مرگ مادر باردار آملی از طریق دو مرجع در حال پیگیری است

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۴:۲۹:۵۰
کد خبر: ۷۷۴۱۵۶
مرگ مادر باردار آملی از طریق دو مرجع در حال پیگیری است
مادر باردار جوانی که اوایل آبان ماه امسال پس از عمل سزارین در بیمارستان امام علی (ع) شهرستان آمل جان باخت، از سوی پزشکی قانونی و کارگروه ویژه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، این مادر باردار که از اهالی منطقه ' چلاو' شهرستان آمل بود روز اول آبان ماه امسال در حالی که هفتمین ماه بارداری خود را سپری می کرد به خاطر ایجاد مشکل به بیمارستان مراجعه کرد و بستری شد.

شبکه های اجتماعی مازندران علت مراجعه این بیمار را پارگی مختصر کیسه آب و پیشگیری از خطر احتمالی آتی اعلام کردند و مدعی شدند که پزشک معالج با وجود ' فیبرم بسیار بزرگ رحمی ' پس از سه روز به روش سزارین زایمان را انجام داد ولی فیبرم را با وجود خطرناک بودن رها کرد.

شبکه های اجتماعی پزشک معالج را به ' بی مبالاتی ' در بر نداشتن فیبروم رحمی همزمان با سزارین متهم و اعلام کردند که این مادر به خاطر بی توجهی پزشک سزارین کننده و انجام عمل برداشتن فیبرم آن هم دو ساعت پس از سزارین جان باخته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز شنبه در این باره گفت: پرونده بررسی علت مرگ این مادر باردار آملی روی میز کارگروه بررسی مرگ مادران باردار این دانشگاه قرار گرفته است.

دکترحامد روحانی زاده افزود: کارگروه بررسی مرگ مادران باردار دانشگاه علوم پزشکی مازندران این پرونده را با تمام زوایای پیدا و پنهان موشکافانه بررسی خواهد کرد.

وی با استناد به بررسی های اولیه علت مرگ این بانوی آملی را خون ریزی پس از عمل جراحی اعلام کرد و گفت: بررسی اولیه نشان می دهد که اقدام اولیه که نجات جنین باعمل سزارین از سوی پزشک معالج به درستی تشخیص و اجرا شد.

روحانی زاده افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران پس از بررسی کامل که حدود یک ماه زمان می برد، در صورت تشخیص هرگونه کم کاری با متخلفان برخورد می کند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران هم گفت که پزشکی قانونی شهرستان آمل پرونده مرگ مادر باردار را در دستور کار قرار داده است.

دکتر علی عباسی گفت : نتیجه این بررسی به دلیل نیاز به کالبد شکافی حداقل به دو ماه زمان نیاز دارد و پس از تکمیل بررسی ها علت آن از سوی پزشکی قانونی در اختیار مردم قرار داده می شود.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان مرگ و میر مادران به سبب عوارض بارداری و زایمان در هر یکصد هزار تولد زنده تا قبل از سال جاری 27 مورد بود که این رقم در حال حاضر به 20٫3 نفر رسید.

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران میانگین مرگ مادران باردار در این خطه شمال کشور به دلیل آنچه که دسترسی بهتر به خدمات پزشکی و درمانی اعلام شده از میانگین کشوری نیزپایین تر است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز