مشاور وزیر ارشاد:

کتابخوانی معرفت جامعه را افزایش می دهد

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۴:۴۵:۲۶
کد خبر: ۷۷۴۱۶۹
کتابخوانی معرفت جامعه را افزایش می دهد
مشاورعالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب در جامعه گفت: کتاب و کتابخوانی معرفت و فضیلت را در جامعه افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد مهدی احمدی روز شنبه در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بزرگ کناب کرمان و مطبوعات و رسانه های استان افزود: زمانی که معرفت در جامعه بالا برود، پیشرفت، رفاه را داریم و در کنار یکدیگر زیست متعالی حاصل می شود.

وی با اشاره به میزان پایین مطالعه کتاب در کشور تصریح کرد: علت پایین بودن میزان مطالعه کتاب در جامعه، فرهنگ نیست بلکه مشکل ما نگاه به مقوله کتاب است.

مشاورعالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تا وقتی کتاب در حاشیه باشد تاثیرگذار نخواهد بود و کتاب نیز همچون ارزاق دیگر باید در سبد خانوارها قرار گیرد.

وی افزود: زمانی که کتاب جزو اصول اصلی زندگی بشر شود و انسان ها رابطه منطقی با آن پیدا کنند جامعه با معرفت و آسیب ها کاهش پیدا می کند.

احمدی با بیان اینکه چه کنیم تا کتاب در سبد خانواده قرار داشته باشد ؟گفت: باید به مطالعه به عنوان فضیلت نگاه کنیم و نگاه ما به کتاب برند و فضیلت فرهنگی باشد.

وی تاکید کرد: همه باید سعی کنیم کتاب بخوانیم، زیرا کتابخوانی ارزش، فضیلت و رشد فرهنگی جامعه است.

مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: همه دستگاه ها و نخبگان فرهنگی وظیفه دارند جامعه را طوری آموزش دهند که کتاب خواندن فضیلت شود.

وی با اشاره به هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان گفت: این نمایشگاه ها با تازه های کتاب و علمی و بوسیله تعامل فرهنگی ما را به رشد و تعالی فرهنگ عمومی جامعه رهنمون می سازد.

هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان و چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان امروز (شنبه) با حضور مشاور وزیر ارشاد ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان و جمعی از مسئولان در محل مجموعه نمایشگاهی جنوب شرق کرمان گشایش یافت.

هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان و چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان از 19 تا 24 آبان در محل مجتمع نمایشگاهی جنوب شرق برپا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز