نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی:

چالش‌های بازسازی مناطق زلزله‌زده با بروکراسی وزارت صمت

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۵:۴۹:۱۵
کد خبر: ۷۷۴۲۰۷
چالش‌های بازسازی مناطق زلزله‌زده با بروکراسی وزارت صمت
آیین افتتاح ۲۰۰۰ واحد مددجویان زلزله‌زده که با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز شنبه در سرپل‌ذهاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: بازسازی مناطق زلزله‌زده با بروکراسی وزارت صمت دچار چالش شده است.

او افزود: در زلزله‌ای که رخ داد می‌توان گفت سرعت عمل حوزه کمیته امداد بیش از سایر ارگان‌ها بود که توانستند پیش از تورم و گرانی بیشتر کارها را انجام دهند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: تورم و گرانی که در حال حاضر بر کشور حاکم شده به قشر ضعیف در مناطق زلزله‌زده فشار مضاعفی وارد کرده است.

تجری به رشادت‌های شهرستان گیلان‌غرب در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در زلزله سال گذشته پس از سرپل‌ذهاب، شهرستان گیلان‌غرب بالاترین آسیب را دید اما متاسفانه در بحث بازسازی مورد کم لطفی قرار گرفت.

او افزود: تلاش‌های کمیته امداد در این شهرستان ستودنی است و امروز حاصل زحمات آنان و افتتاح واحدهای تخریبی هستیم که با توجه به افزایش قیمت‌ها توانست کار خود را به اتمام برساند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی گفت:بنیاد مسکن که مسئولیت امر بازسازی را برعهده گرفت در نظر داشت با قیمت پایین آهن در اختیار مردم قرار دهد، اما سیستم بروکراسی وزارت صنعت، معدن و تجارت سبب شد این توفیق حاصل نشود.

تجری خواستار تدبیر خاص برای افزایش تسهیلات و کمک‌های بلاعوض شد و گفت: با اعتبار ۱۰میلیون تومانی که پارسال برای آنان در نظر گرفته شد امروز با این تورم و افزایش قیمت جوابگو نیست.

او افزود: نماد مقاومت بانوان ما در همین روستای گورسفید است که در سختی‌ها و هشت سال دفاع مقدس با جان و دل از کیان اسلامی دفاع کردند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث مرزی شدن گیلان‌غرب را که دور قبلی در مجلس عنوان کردم تاثیرات آن در حقوق معلمان و کارمندان نمایان شد و امیدوارم تاثیرات آن بر زندگی سایر اقشار هم شاهد باشیم.

تجری افزود: گیلان‌غرب علی‌رغم نجابت و ویژگی‌های مثبت به دلیل بن‌بست بودن و نداشتن واحدهای صنعتی در امر تولید و اشتغال، یکی از محرومترین مناطق استان است که انتظار درخواست توجه مسئولین به این منطقه را داریم.

 

نظر شما