استاندار آذربایجان غربی :

تخصیص نیافتن آب به صنایع از مهمترین موانع توسعه استان است

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۱:۵۸:۵۳
کد خبر: ۷۷۵۳۶۴
تخصیص نیافتن آب به صنایع از مهمترین موانع توسعه استان است
استاندار آذربایجان غربی گفت: تخصیص نیافتن آب به صنایع از مهمترین موانع توسعه استان به شمار می رود و از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درخواست می شود تا این موضوع را از وزیر نیرو پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدمهدی شهریاری در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی در ارومیه گفت : مشکلات استان در زمینه تخصیص آب در بخش صنعت مشهود است؛ هرچند که آب برای تخصیص وجود دارد ولی این آب ها سطحی است و زیرساخت ها برای انتقال به بخش صنایع فراهم نیست.

وی ادامه داد: بیش از 20 میلیون مترمکعب آب برای صنعت تخصیص یافته ولی کارهای اصلی برای انتقال آن انجام نشده است.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: زیرساخت ها در مکان هایی که امکان تخصیص آب وجود دارد باید فراهم شود تا بخش صنعت با مشکل مواجه نگردد.

وی با بیان اینکه دولت اهتمام ویژه ای برای حل این مشکل دارد، گفت: در نشست با وزیر نیرو مقرر شد تا نسبت به حل موضوع اقدام شود زیرا مقدمات مورد نیاز در استان فراهم است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم مسوولیت اختصاص نیافتن آب به بخش صنعت استان را متوجه ستاد احیای دریاچه ارومیه دانست و گفت: اختیارات تخصیص آب باید به استانداری یا سازمان آب داده شود.

نادر قاضی پور افزود: این استان آب های مازاد در سطح استان دارد و مشکلات این بخش باید با رییس جمهوری مطرح شده و آب صنایع تامین شود.

رضا حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: اطلاعات جامع در زمینه اراضی، ظرفیت ها و منابع جهت بهبود فضای کسب و کار استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه های اجرایی استان علاقه ای به جمع آوری این اطلاعات جامع ندارند، گفت: ارزیابی دستگاه های اجرایی استان از این پس بر مبنای فضای کسب و کار انجام می شود.

حسینی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در استان باید بر مبنای ظرفیت های موجود باشد، بیان کرد: دستگاه های متولی باید وضعیت منابع را مشخص کنند و بر اساس زیرساخت ها برنامه ریزی داشته باشند.

وی همچنین پیشنهاد کرد تا برای خروج تولیدکنندگان استان از مشکلات، سهمیه ارزی به چند نفر اعطا شود.

 شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و در معیت آن دبیرخانه شورا با اجرای ماده 75 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در اواخر سال 1389 تشکیل شد و اکنون در استان های مختلف کشور و از جمله آذربایجان غربی به دنبال رفع مشکلات فعالان اقتصادی بخش خصوصی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز