معاون استاندار چهارمحال بختیاری:

دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان بی نظیر است

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۱۰:۲۰:۴۰
کد خبر: ۷۸۲۲۸۰
دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان بی نظیر است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی را در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تشریح کرد و گفت: این دستاوردها در استان بی نظیر است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ جعفر مردانی  گفت: این استان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در اوج محرومیت بود اما به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد شاخص های توسعه یافتگی در حوزه های مختلف هستیم.

وی، محرومیت زدایی از روستاهای استان را از مهمترین این دستاوردها عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب، هیچ یک از روستاهای استان از نعمت برق، آب لوله کشی و گاز رسانی بی بهره بودند اما هم اینک تقریبا در تمامی روستاها از این نعمت برخوردارند.

مردانی، جمعیت استان بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 را 947 هزار و 763 نفر اعلام کرد و گفت: این جمعیت نسبت به سال 57 از رشد 3 برابری برخوردار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قبل از انقلاب، استان دارای 8 شهر، 23 دهستان و 8 بخش بود اما اینک شهرهای استان به 42، تعداد دهستان ها به 50 و تعداد بخش ها به 25 بخش افزایش یافته است.

مردانی با اشاره به رشد صنعت در استان طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: 14 هزار و 545 واحد تولیدی، 4 هزار و 55 واحد خدماتی، 30 شهرک صنعتی و 900 واحد صنعتی شامل پتروشیمی، سیمان، ورق گالوانیزه و آب معدنی دستاورد چهل ساله انقلاب در استان است.

وی با اشاره به برق رسانی به 42 شهر و 740 روستای استان، اظهار داشت: قبل از انقلاب تنها 8 شهر و 10 روستا از نعمت برق بهره مند بودند.

مردانی همچنین از بهره مندی 95 درصد شهرها و روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی، افزود: قبل از انقلاب هیچ یک از شهرها و روستاهای استان گازکشی نشده بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، توسعه فعالیت های کشاورزی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: هم اینک 131 هکتار و 304 هکتار از مزارع و 42 هزار و 935 هکتار از باغات استان زیرکشت محصولات زراعی و باغی است در حالیکه قبل انقلاب 122 هزار هکتار زمین زراعی و 7 هزار هکتار باغ در استان زیر کشت قرار داشت.

مردانی خاطر نشان کرد: محصولات کشاورزی استان نیز از 296 هزار تن در سال 57 به یک میلیون و 450 هزار هکتار افزایش یافته است.

13 کارگروه اقتصادی، تشکل های دینی، تشکل های مردم نهاد، کارگروه ایثار و شهادت، فرهنگی، هنری، ورزشی، رسانه، روستایی و عشایری، محرومیت زدایی، زنان و خانواده، حوزه علمیه، بسیج، دانشگاهیان و علم و فناوری با هدف تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز