ترانزیت بیش از ۳ میلیارد دلار کالا از مرز باشماق

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۵:۵۳:۲۴
کد خبر: ۷۸۳۵۸۶
ترانزیت بیش از ۳ میلیارد دلار کالا از مرز باشماق
مدیر کل گمرکات استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان میزان ارزش دلاری ترانزیت کالا از گمرک باشماق مریوان سه میلیارد و 298 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 12درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بختیار رحمانی پور با اشاره به اینکه گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است،  گفت : در این مدت میزان ترانزیت داخلی مبداء از این گمرک 83 هزار و 419 تُن کالا به ارزش 45 میلیون و 715 هزار و 987 دلار بوده است.

وی اضافه کرد: ترانزیت خارجی مبداء هم طی این مدت 747 هزار و 818 تن کالا به ارزش 287 میلیون و 377 هزار و 449 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه آن درسال گذشته از لحاظ وزنی 43 درصد و از نظر دلاری هم 36 درصد رشد داشته است.

مدیر کل گمرکات استان کردستان افزود: 660 هزار و 904 تُن کالا هم به ارزش 2 میلیارد و 965 میلیون و 603 هزار دلار میزان ترانزیت خارجی مقصد از گمرک باشماق مریوان طی هشت ماهه امسال است.

رحمانی پور اعلام کرد: در مجموع طی هشت ماهه امسال یک میلیون و 492 هزار و 141 تن کالا به ارزش سه میلیارد و 298 میلیون و 696 هزار و 443 دلار ترانزیت از مرز باشماق انجام شده است.

وی اظهار داشت: میزان ترانزیت داخلی و خارجی مبداء و خارجی مقصد در از ابتدای امسال تا پایان آبان از گمرک باشماق نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی 15 درصد و از نظر ارزش دلاری هم 12 درصد رشد داشته است.

مدیر کل گمرکات استان کردستان اضافه کرد: امسال گمرک باشماق در زمینه ترانزیت خارجی مقصد در بین 56 گمرک ترانزیتی کشور از لحاظ ارزش دلاری رتبه دوم را دارد و از نظر وزنی هم رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

رحمانی پور اضافه کرد: مرز باشماق در ترانزیت خارجی و داخلی مبداء هم در این مدت در بین 55 گمرک ترانزیتی کشور از لحاظ ارزش دلاری به ترتیب رتبه های 12 و هفت را کسب کرده است.

کردستان دارای سه گمرک باشماق مریوان، سیرانبند بانه و سنندج است که در بین 108 گمرک فعال صادراتی کشور، گمرک باشماق مریوان به عنوان مهمترین گمرک این استان از نظر ارزش کالاهای صادر شده از ابتدای امسال تا آبان رتبه 16 را کسب کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز