مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان :

پرداخت بدهی کارگران شرکت زغال‌سنگ استان تا پایان سال

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۴:۲۸:۲۵
کد خبر: ۷۸۳۷۸۴
پرداخت بدهی کارگران شرکت زغال‌سنگ استان تا پایان سال
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: خوشبختانه با پیگیری مشکلات معادن زغال‌سنگ، بخشی از مسائل حل شده و این نوید را می‌دهیم که تا پایان سال بدهی کارگران بخش خصوصی شرکت زغال‌سنگ پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛  "رضا اسماعیلی" امروز 13 آذرماه در نشست خبری اظهار کرد: بیش از 310 هزار نفر کارگر بیمه شده در استان کرمان داریم، در سال گذشته نیز علی‌رغم همه مشکلات بیش از 20 هزار نفر در واحدهای کارگری ما مشغول به کار شده‌اند.

وی افزود: جامعه کارگری و تولید بیش از 50 درصد قشر جامعه را تشکیل می‌دهند و نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، افزود: بیش از یک هزار کارگر شهید در استان کرمان داریم که نشان می‌دهد این قشر در دفاع مقدس نیز نقش اساسی داشته‌اند.

اسماعیلی تصریح کرد: در زمان تحریم‌ها احتیاج به نوآوری و نوآفرینی داشتیم که با همت کارگران شرکت‌های مختلف دستگاه‌های مهندسی معکوس و برخی از قطعاتی که در تامین آن تحریم بودیم، در داخل کشور ساخته شد.

وی با اشاره به برنامه‌های چهلمین سال انقلاب اسلامی بیان کرد: نسل کنونی کارفرما و کارگر، نسل دوم انقلاب هستند که کمتر از ایثار و ازخودگذشتگی کارگران اطلاع دارند و باید این فداکاری‌ها به نسل بعدی منتقل شود که آنها با از خودگذشتگی کشور را ساختند.

وی افزود: امیدواریم کارهایی که در 40 سال گذشته انجام شده به اطلاع نسلی که کمتر اطلاع دارد، رسانده شود و تلاش می‌کنیم این مسائل را در سطح کارگاه‌ها و کارخانجات بسط بدهیم.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به شرایط کنونی کشور تصریح کرد: اگر کارفرمایی سرمایه‌گذاری و کارخانه چندصد میلیونی ایجاد می‌کند، متعلق به این مملکت است و برای این کشور زحمت می‌کشد لذا باید او را حمایت کرده و در کنار او مشکلات را حل کنیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: حمایت از کارگران، وظیفه ما، کارفرما و رسانه است و امیدواریم در کنار هم این حمایت را انجام دهیم و کار به نحوی باشد که در خور مردم شایسته کشور و استان ما باشد.

وی افزود: در مقطعی قرار داریم که شاید هیچ زمانی آمریکا به این صراحت اعلام نمی‌کرد که قصد براندازی نظام را دارد و اینکه اعلام کردند ایران چهل سالگی انقلاب را نخواهد دید.

اسماعیلی اظهار کرد: همانطور که ما در مقاطع حساس کنار هم بودیم، می‌توانیم قطعا این مقطع را نیز بگذرانیم و اعلام کنیم اسلام می‌تواند حکومت ارائه و حکومت داری کرده و زمینه را برای ظهور امام عصر(عج) فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر امسال گفت: بازدید از 40 خانواده شهید، برگزاری مراسم ازدواج 40 کارگر در پایان بهمن ماه امسال، تجلیل از 40 کارآفرین برتر استان، برگزاری جشن تجلیل از کارگران و پارکبانان، ساخت اِلِمان ویژه 40 سالگی انقلاب و نصب در برخی واحدهای صنعتی و کارگری و تجلیل از 40 بانوی شاغل در واحدهای کارگری از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کتاب در اداره کل و برخی کارخانجات، تجلیل از 40 فرزند شاخص کارگری، برگزاری 40 رویداد ورزشی در سطح استان برای نشاط و شادابی کارگران، برگزاری اردوی جهادی در نقاط محروم استان، تریبون آزاد در کارخانجات و واحدهای تولیدی با موضوع انقلاب اسلامی، انتظارات و دستاوردها و ... از دیگر برنامه های این اداره کل در چهلمین سال پیروزی انقلاب است.

وی افزود: با همکاری بسیج کارگری 40 شیفت ایثار و خدمت رسانی در واحدهای کارگری در سال جاری انجام شده که در این شیفت افزایش تولید را شاهد بوده ایم و درآمد این شیفت صرف کارهای خیر در همان محل تولید یا محل زندگی کارگران می شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه "40 سال ایثار، کار، تعاون و نشاط اجتماعی" شعار برنامه‌های اداره کل قرار گرفته، گفت: در سال جاری یادواره شهدای کارگر استان را نیز برگزار کردیم.

وی بیان کرد: برگزاری المپیاد ایمنی کشوری، بازدید خانواده کارگران از محل کار پدر، مسابقه بزرگ انشاءنویسی با موضوع اقتصاد مقاومتی در بین دانش آموزان استان کرمان و ...از دیگر برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز