استاندار مرکزی:

پدافند غیرعامل اهرمی قوی در حفظ جان مردم است

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۵:۰۸:۲۵
کد خبر: ۷۸۴۱۲۴
پدافند غیرعامل اهرمی قوی در حفظ جان مردم  است
استاندار مرکزی پدافند غیرعامل را اهرمی قوی در حفظ جان مردم به عنوان سرمایه‌های انسانی دانست.

به گزارش برنا از اراک ،  سید علی آقازاده در شورای پدافند غیرعامل استان مرکزی با حضور سردار حیدری معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به عملکرد مناسب استان مرکزی در حوزه پدافند غیرعامل گفت: استان مرکزی در زلزله کرمانشاه جز اولین استان‌هایی بود که در ساعات اولیه در مناطق زلزله‌زده حاضر شد. 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان و سازمان‌های مردم نهاد با الزامات پدافند غیرعامل آشنا و صاحب تجربه هستند که این امتیازی برای استان محسوب می‌شود، افزود: کنار این تجربه و آشنایی همچنان باید به امر آموزش و تامین تجهیزات و آماده‌باش توجه لازم را داشت.

وی با اشاره به قطعی برق ناخواسته در تابستان امسال بیان کرد: استان مرکزی در راستای انجام وظیفه خود، صرفه‌جویی، نوع مصرف و مدیریت بحران از سوی ریاست جمهوری مورد تقدیر قرار گرفت و در این راستا می‌توان از تجربه حاصل شده، استفاده مفیدی داشت.

آقازاده با اشاره به وجود 11 هزار کیلومتر شبکه برقی در استان مرکزی که تقریبا در کشور بی‌مانند است، افزود: حفاظت از این شبکه و طرح‌های پدافندی تجربه بسیار مناسبی را در اختیار استان قرار داده است.

وی تصریح کرد: اگر امروز همه اطلاعات موجود در استان مرکزی را جمع بندی کنیم در واقع حجم مناسبی از اطلاعات را پیش رو خواهیم داشت که با مونتاژ آن و صرف کمترین هزینه می توان یک سند راهبردی را در قالب طرح جامع پدافند غیر عامل در اختیار داشت.

استاندار مرکزی با اشاره به استفاده از اصول پدافند غیرعامل در طرح‌های عمرانی بیان کرد: با نگاه پدافندی می‌توان پروژه‌های عمرانی را با هزینه کمتر، سهولت در نگهداری و اهرم‌های دفاعی خوب ایجاد کرد، به عنوان مثال در جنگ جهانی دوم وجود تونل در مسکو که راهکار حفاظتی برای مردم بود تلفات انسانی را کمتر کرد و در این راستا در اجرای پروژه‌های عمرانی باید نگاهی پدافندی داشت.

وی تحریم‌ها را در واقع یک فرصت در حوزه پدافند غیرعامل دانست و افزود: تا 2 سال پیش در صنعت برق دستگاهی به رله که قیمت آن 7 تا 8 هزار دلار بود وارد کشور می شد که عدم واردات آن در واقع صنعت برق را با مشکل مواجه می‌کرد، با وضع تحریم‌ها و عدم امکان واردات این دستگاه جوانان کشور دست به ساخت زدند و امروز با یک دهم قیمت جهانی وارد بازار می شود که حتی کشورهای بزرگ در صنعت برق مشتری این دستگاه ایرانی هستند و در واقع می توان از اتفاقات نامطلوب فرصت های مطلوب ساخت.

آقازاده عنوان کرد: استان‌های کشور سابقه خوبی در یجاد شبکه پدافندی کشور دادر و مشکل خوزستان و قطع برق به واسطه تاثیر ریزگردها بر مقره‌ها باعث شد که نقطه ضعف بزرگ شناسایی و در جهت رفع آن اقدام شود.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه برای حفظ جان مردم از پدافند غیرعامل به عنوان اهرم قوی استفاده شود، گفت: امید است که فعالیت‌ها در این حوزه در استان توسعه یابد همچنین در بحث قرارگاه زیستی نیز با همکاری دستگاه‌های مرتبط و با تاکتیک‌های مناسب اقدامات دنبال شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز