خط تولید «سرنگ اینفلیتور» در البرز راه اندازی شد

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۱:۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۸۴۱۳۲
خط تولید «سرنگ اینفلیتور» در البرز راه اندازی شد
نخستین خط تولید سرنگ رفع انسداد عروق کرونری قلب موسوم به «اینفلیتور» در کشور روز چهارشنبه با حضور مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان البرز راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ «محمدحمید سکاد فکر» رییس هیات مدیره «شرکت رایبد» استان البرز در حاشیه آیین گشایش این خط تولیدی که در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز راه اندازی شده است، گفت: این سرنگ در عمل های جراجی «انژیوو باد کردن»، «بالن»، «استنت گذاری قلب» و رفع «انسداد عروق کرونری قلب» کاربرد دارد.

وی بیان کرد: تاکنون مشابه این سرنگ ها از کشورهای چین، فرانسه، آلمان، آمریکا، ترکیه و هند وارد ایران می شد که نمونه ایرانی از مشابه خارجی با کیفیت تر ساخته شده است.

سکاد فکر افزود: مصرف سالانه سرنگ اینفلیتور در ایران 300 هزار عدد است که تا پایان امسال 20 هزار سرنگ ایرانی در اختیار مراکز درمانی کشور قرار می گیرد.

او گفت: برای سال های آینده ظرفیت تولید سرنگ در شرکت ایرانی رایبد افزایش می یابد.

ناظر فنی و رییس هیات مدیره شرکت رایبد البرز گفت: کوشش می شود تا در برنامه ای شش ساله تولید این نوع سرنگ را به 400 هزار عدد در سال برسانیم.

وی بیان کرد: راه اندازی خط تولید این سرنگ با 35 نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم همراه بوده است.

سکادفکر ادامه داد: مذاکره هایی با کشور های لبنان، روسیه و عراق برای صادرات این محصول انجام شده است.

ناظر فنی و رییس هیات مدیره شرکت رایبد البرز گفت: با تولید این محصول در هزینه ارز صرفه جویی شده است ضمن آن که با قیمت ارزان تر از مشابه خارجی در اختیار مراکز درمانی مصرف قرار می گیرد.

استان البرز سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی دارد که بخشی از این صنایع در حوزه داروسازی و ساخت تجهیزات پزشکی فعال است.

نظر شما