سرپرست استانداری یزد :

ظرفیت فناوری اطلاعات استان نیازمند استفاده است

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۲:۴۲:۳۳
کد خبر: ۷۸۴۲۱۳
ظرفیت فناوری اطلاعات استان نیازمند استفاده است
سرپرست استانداری یزد با تأکید بر لزوم خلق ظرفیت‌های جدید اشتغال تاکید کرد: ظرفیت بالایی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات استان وجود دارد و باید برای استفاده بهینه از آنها برنامه‌ریزی جامعی صورت گیرد .

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: یزد در کنار ظرفیت‌های بالا در بحث دانش و نیروی انسانی از هماهنگی و تعامل بسیار مطلوب دستگاه‌های مرتبط حوزه فناوری اطلاعات برخوردار است که باید به این موضوع توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه یزد در حوزه اشتغال با مشکل و موانعی روبروست، خاطرنشان کرد: آمار بیکاران در حوزه دانش‌آموختگان دانشگاهی به سمتی رفته که باید تمرکز عمده‌ای در حوزه فناوری اطلاعات داشته باشیم.

سرپرست استانداری یزد اضافه کرد: به این دلیل، خلق ظرفیت‌های اشتغال ، استفاده از تجارب سایر استان‌ها در کنار یک گروه هماهنگ و باانگیزه در حوزه فناوری که وجود دارد ، زمینه‌ساز همکاری بیشتر با بخش خصوصی و ارتقای حوزه آی تی و فناوری‌ها خواهد بود.

طالبی بابیان اینکه این جلسه مقدمه‌ای برای همکاری بیشتر این گروه، بخش خصوصی و سایر دستگاه‌هاست برای این تحول ، ادامه داد: هم‌افزایی واحدهای صنعتی برای مشارکت در صندوق پژوهش و مشارکت برخی واحدها در اجرای پروژه‌ها می‌تواند راهکاری برای حل مشکلات بخش خصوصی فناوری اطلاعات باشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر یزد دارای شرکت‌های بسیار قوی حوزه فناوری اطلاعات است که می‌توانند در کشور و حتی بین‌المللی فعالیت داشته باشند ولی نیازمند حمایت دستگاه‌های استانی و ملی هستند که باید به آنها کمک شود.

سرپرست استانداری یزد درباره سهم حوزه فناوری اطلاعات از تسهیلات بخش‌های مختلف هم یادآور شد: در این خصوص اگر نیاز به اصلاح بررسی فهرست‌های ارائه‌شده باشد باید سریع‌تر انجام شود ضمن آنکه در چنین جلساتی باید مصوباتی به تصویب برسد که از اجرای آنها مطمئن باشیم.

طالبی در ادامه ، فعال شدن منطقه ویژه فناوری اطلاعات استان و نیز استمرار فعالیت کمیته پایش ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی را خواستار شد.

در این جلسه گزارشی از چالش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات استان ، عملکرد کمیته پایش مصوبات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و مباحثی درباره وضعیت اجرای قوانین در دستگاه‌ها ارائه شد.

 

نظر شما