در کامیاران رخ داد ؛

تعهد جالب مسئولان به معلولان

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۳:۰۱:۳۵
کد خبر: ۷۸۴۲۲۱
تعهد جالب مسئولان به معلولان
مسئولان شهرستان کامیاران به مناسبت روز جهانی معلولین به اجرای 34 ماده و 29 تبصره از قانون حمایت از حقوق معلولان ( مصوب مجلس شورای اسلامی) متعهد شدند و پای این تعهد نامه را فرماندار شهرستان به نیابت از دیگر مسئولان امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، این تعهدنامه روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان از سوی انجمن معلولین توسکا این شهرستان به صورت بنری بزرگ برای 24 امضای ادارات مرتبط با امور معلولان آماده و در آن از مسئولان خواسته شده بود که در راستای توانمندسازی این افراد و حصول اطمینان از فراگیرسازی و برابری آنان کوشش شود.

بسیاری از مسئولان شهرستان با وجود اینکه به صورت ویژه از سوی برگزار کنندگان این مراسم دعوت شده بودن اما در اینجا نیز گوی سبقت را در کم لطفی نسبت به این قشر از جامعه از همدیگر ربودند و افتخار حضور در این مراسم را از خود سلب کردند.

نه فقط مسئولان بلکه امروز جای همه مردم شهر در این سالن خالی بود تا با چشمان خود ببیند معلولیت محدودیت نیست، چه بسا راهی متفاوت برای درک عظمت و بزرگی خداوند است.

فریبای نابینا که دل نوشته اش را می خواند نمی تواند ببیند چگونه همه حیرت زده از قدرت قلمش زیر لب در حال تحسین کردنش هستند این مسئله به فکرم فرو می برد که این ندیدن سخت است یا شیرین که ناگهان صدای گروه دف نوازی بچه های اوتیسمی از دور دست ها مرا به سالن مراسم می کشاند.

فرماندار روی ویلچر نشسته و خطاب به معلولان می گوید: شما سربازان جبهه صرف کردن فعل خواستن توانستن است، هستید.

مسعود الماسی در این مراسم با اشاره به اینکه معلولیت در ذهن است نه جسم، افزود: قانون حمایت از حقوق معلولان از آنجا که برای بهتر زندگی کردن این قشر از جامعه است باید از سوی تک تک مسئولان به درستی رعایت شود.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی طی سال جاری در راستای مناسب سازی در شهر انجام شده است، اظهار داشت: این اقدامات کافی نیست و باید بیشتر از گذشته در این راستا تلاش شود.

الماسی معلولان را بخشی مهمی از جامعه دانست و تاکید کرد: با ایجاد فرصت برای این افراد و بروز توانایی هایشان می توان در زمینه های مختلف به پیشرفت های چشم گیری دست یافت.

وی اضافه کرد: آنچه که این قشر بیشتر از هر چیزی نیازمند آن هستند پاک کردن ذهنیت جامعه از احساس ترحم نسبت به آنها و درک توانایی هایشان است.

تمامی کارهای برگزاری این مراسم بر دوش اعضای انجمن معلولان توسکا که همگی آنها معلول هستند، بوده و در این راستا مدرسه استثنایی بعثت و اداره بهزیستی نیز همکاری های لازم را داشتند این را رئیس بهزیستی شهرستان کامیاران وقتی روی ویلچر نشست گفت.

حبیب الله ابراهیمی متفاوت تر از همیشه بدون بیان آماری در خصوص اقدامات انجام شده برای معلولان شهرستان مانند یک مطالبه گر به نمایندگی از معلولان شهرستان گفت: خیابان ها را برای تردد آنها مناسب سازی و حقشان را در استخدامی ها از آنها دریغ نکنیم.

وی با اشاره به اینکه همگی مسئولان باید به تعهدنامه امضا شده متعهد و در راستای تحقق آن کوشا باشند، افزود: برگزاری چنین مراسمی از سوی یک انجمن مردم نهاد با شرایط ویژه اعضای آن نشان دهنده این است که بهزیستی در راستای خصوصی سازی به درستی گام برداشته است.

ابراهیمی تغییر نگرش جامعه نسبت به این قشر را ضروری دانست و اظهار داشت: این مهم باید از سوی نهادهای فرهنگی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

این مراسم بعد از اهدای جوایزی به معلولان موفق شهرستان در زمینه های مختلف با دکلمه «زیبا هستی» دختر نابینا و ناشنوایی که معلولیت در صدایش نیز موج می زد پایان یافت.

هستی گفت: همسایه عزیزم هر دو نفر ما را یک خدا، فقط با کمی تفاوت در جسممان خلق کرده است از این رو توانایی دیدن صورت زیبایت و درکی از احساسی که در خنده هایت هست را ندارم اما به وسعت سفیدی که چشمانم را دربرگرفته است آرزوی دوستی با تو را دارم.

کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت دارای 2 هزارو 196 نفر معلول شناسایی شده است که 960 خانوار آنها مستمری بگیر و از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز