استاندار مرکزی عنوان کرد:

اتمام ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام استان نیازمند اعتبار ۵ هزار میلیاردی

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۱۲:۰۲:۲۶
کد خبر: ۷۸۵۱۰۳
اتمام ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام استان نیازمند اعتبار ۵ هزار میلیاردی
استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی دارای 300 پروژه‌ نیمه‌تمام است که تکمیل آنها حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سید علی آقازاده در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه در زمان تحریم، بخش خصوصی بازوی توانمندی در کنار دولت است، افزود: در شرایط کنونی بخش خصوصی به عنوان اهرم بسیار قوی برای تولید، اقتصاد و بازوی اجرایی خوبی برای دولت قلمداد می‌شود و برای داشتن این اهرم قوی مشوق‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در قانون بودجه 97 به مانند بودجه 96 و البته برای بودجه 98 تصمیم بر واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی گرفته شده است، در حال حاضر بیش از 70 هزار پروژه استانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد و برای تکمیل آن 500 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قطعا تامین آن از توان دولت خارج است و برای واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی مشوق‌های خوبی مدنظر است.

آقازاده در خصوص طرح های نیمه‌تمام استان مرکزی گفت: حدود 300 طرح نیمه‌تمام در استان شناسایی شده است که چیزی در حدود 25 درصد این پروژه‌ها قابلیت واگذاری دارد که شامل مراکز ورزشی، فعالیت فرهنگی، هنری و ... است، اما پروژه‌هایی مانند جاده، پل، راه و ... امکان واگذاری ندارد، البته اگر برای پروژه‌های باقی مانده بخش خصوصی تمایل به واگذاری وجود داشته باشد، دولت نیز راغب به واگذاری است، اما برای تعدادی از طرح ها به دلیل نوع کاربری‌ها بخش خصوصی تمایل کمتری دارد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها را حدود 5 هزار میلیارد تومان دانست و افزود: با توجه به اینکه بودجه سالانه استان مرکزی در واقع یک‌دهم این میزان است، باید از مشارکت بخش خصوصی استفاده کرد که در این راستا مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.

استاندار مرکزی در خصوص وضعیت استان مرکزی در میزان واگذاری‌ها و آمار ارائه شده توسط اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: صداقت بیش از حد در برخی امور باعث تضییع حقوق استان شده است و لازم است رفتار حرفه‌ای در این راستا اعمال شود، در جایی که استان‌ها در آمارگیری از میزان واگذاری‌ طرح‌ها به بخش خصوصی ماده 27 و 88 را نیز دخیل می‌کنند، استان مرکزی نیز باید رفتاری‌ حرفه‌ای داشته باشد و به مانند دیگر استان‌ها عمل کند.

وی تاکید کرد: معاونت اقتصادی استانداری مرکزی و سازمان برنامه و بودجه استان اصلی‌ترین کانال ارائه آمارها هستند، اما انتظار می‌رود که در ارائه آمارها حرفه ای تر رفتار کنند تا زحمات استان ضایع نشود.

آقازاده با اشاره به اینکه این شورا به جهت رفع مشکلات بخش خصوصی تشکیل شده است در خصوص مشکلات پروژه سرزمین ایرانیان گفت: چهارشنبه هفته جاری با حضور در شهرستان های ساوه و زرندیه مشکلات این دو شهرستان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در خصوص چالش‌های این پروژه نیز مباحثه خواهد شد و حتی در صورت کمبود فرصت یک جلسه اقتصاد مقاومتی را در این پروژه برگزار خواهیم کرد، البته طی 6 ماه گذشته اقدامات و تصمیمات بزرگی برای رفع مشکلات و تثبیت شرایط این مجموعه انجام و اتخاذ شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز