قائم مقام دانشگاه آزاد کرمانشاه:

بزودی طرح تجمیع یا ناحیه‌بندی واحدهای استان کرمانشاه اجرا می‌شود

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۱۳:۴۳:۰۳
کد خبر: ۷۸۵۱۷۱
بزودی طرح تجمیع یا ناحیه‌بندی واحدهای استان کرمانشاه اجرا می‌شود
ما در استانی همچون کرمانشاه که یک استان صنعتی نیست و گردش مالی در آن ضعیف است، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کار سختی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مسعود باغفلکی قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: طرح تجمیع و یا ناحیه‌بندی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد استان تا پیش از پایان نیم‌سال اول سال‌جاری اجرایی می‌شود.

او به وجود چهار واحد مستقل و پنج مرکز وابسته دانشگاه آزاد در سطح استانکرمانشاه اشاره کردو افزود: در طرح ناحیه‌بندی تمام واحدهای استان کرمانشاه به سه ناحیه شرق، غرب و مرکز تقسیم و در طرح تجمیع تمام واحدها و مراکز استان کرمانشاه درقالب پردیس آموزشی با مرکزیت واحد کرمانشاه تجمیع خواهند شد.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کمبود دانشجو و مشکل مالی واحدها هدف از اجرای این طرح است.

باغفلکی ادامه داد: اجرای این طرح کنترل بهتر منابع مالی و هزینه‌ها و نیز چابک‌سازی دانشگاه را به دنبال خواهد داشت.

او از کاهش تعداد دانشجویان این دانشگاه طی سال‌های اخیر یاد کرد و افزود: سال 94 تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد استان کرمانشاه حدود 37 هزار دانشجو بود که امسال به 18 هزار دانشجو رسیده است و این درحالی است که ظرفیت این دانشگاه برای پذیرش دانشجو حدود 50 هزار تن است.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: یکی از سیاست های دانشگاه آزاد کشور درآمدزایی غیرشهریه‌ای و کاهش وابستگی درآمدی دانشگاه به شهریه دانشجویان است.

باغفلکی ادامه داد: این مسئله یکی از اصلی‌ترین دغدعه‌های دانشگاه آزاد استان  کرمانشاه است.

او افزود: توسعه واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند برای دانشگاه درآمدزایی داشته باشد و وابستگی این دانشگاه را به شهریه کم کند.

باغفلکی ادامه داد: اما در استانی همچون کرمانشاه که یک استان صنعتی نیست و گردش مالی در آن ضعیف است، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کار سختی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز