فرماندار رومشکان:

عدم استقرار بانکهای متولی پرداخت علت پائین بودن جذب اعتبارات اشتغال روستائی است

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۱۵:۲۰:۲۳
کد خبر: ۷۸۵۲۳۹
عدم استقرار بانکهای متولی پرداخت علت پائین بودن جذب اعتبارات اشتغال روستائی است
نورالدین درمنان گفت: از ۱۱۰۰ متقاضی تسهیلات اشتغال زایی بنیاد برکت، تعداد ۴۸۰ مورد واجد شرایط و تاکنون ۲۰۴ طرح به بانک معرفی شده اند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛درمنان در شورای اشتغال شهرستان رومشکان ،اظهار کرد:  عدم استقرار بانکهای متولی پرداخت تسهیلات و تفاوت ظرفیت شهرستان در شناسائی و جذب سرمایه گذار علت اصلی پایین بودن میزان جذب اعتبارات اشتغال روستایی است.

او  ضمن تقدیر و تشکر از مجری استانی بنیاد برکت و تسهیلگران طرح سحاب شهرستان جهت عملکرد مثبت و شایسته، بر جذب بیشتر اعتبارات اشتغال زایی تاکید کرد.

 درمنان افزود: طرح سحاب با عنوان "سرمایه گذاری حمایتی اشتغال زایی بنیاد برکت" شناخته می شود که در این راستا تسهیلگران این طرح ضمن شناسایی و اهلیت سنجی اعتباری و فنی متقاضی، در شهرستان رومشکان ۱۱۰۰ مورد بازدید، ۴۸۰ مورد واجد شرایط، ۲۰۴ پرونده تامین اعتبار و معرفی به بانک شده و بیش از ۱۰۰ نفر در حال انجام مراحل اداری و اخذ تسهیلات در بانک هستند که در این خصوص از مدیریت بانک قرض الحسنه مهر ایرانیان شهرستان جهت عدم سخت گیری در تضامین و وثایق و تسهیل در پرداخت تشکر می کنم.

او  در خصوص رسته های شغلی متقاضیان گفت: ۹۰ درصد مراجعات در رسته شغلی دامداری و ۱۰ درصد در سایر حوزه ها بوده است.

درمنان تصریح کرد: برای مشاغل خرد خانگی مانند خیاطی، قالی بافی، گلیم بافی و ... وام ۱۵ میلیون تومانی در نظر گرفته شده که افراد می توانند به تسهیلگران شهرستانی مراجعه کنند.

فرماندار رومشکان در بخش دیگری از سخنان خود علت پائین بودن جذب اعتبارات اشتغال روستائی را عدم استقرار بانکهای متولی پرداخت تسهیلات و تفاوت ظرفیت شهرستان در شناسائی و جذب سرمایه گذار دانست و گفت: از 4 بانک عامل پرداخت تسهیلات فقط بانک کشاورزی در شهرستان دارای شعبه است لذا مراجعات متقاضیان به شهرستان همجوار و تامین تضامین و سخت گیری های غیر موجه بانکهای عامل روند پیشرفت کار را با چالش جدی مواجه نمود.

او  نقش دستگاههای اجرائی و ساختار ضعیف نمایندگی صنعت ، معدن و تجارت و میراث فرهنگی را مهم توصیف کرد  و ادامه داد : میراث فرهنگی در زمینه اشتغال روستائی هیچگونه جذبی نداشته است ، نمایندگی صمت شهرستان نیز با توجه به وضعیت شهرستان طرح های محدودی به کارگروه استان معرفی نموده است ، در حوزه کشاورزی با توجه به وضعیت آبی شهرستان زمینه فعالیت در رسته های شیلات ، آبزی پروری و کشت گیاهان داروئی نداشته ایم که مجموع این عوامل باعث کندی کار شد.

درمنان  خاطرنشان کرد: مهندس امیری معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استاندار به صورت ویژه به این موضوع ورود و تاکید کردند دستگاههای اجرائی استان و مدیریت بانکهای عامل نسبت به رفع مشکلات موجود شهرستان اقدام و موانع را مرتفع نمایند که جا دارد صمیمانه از ایشان تشکر کنم و امیدواریم شاهد بهبود روند کار باشیم.

خبر: ابوذر سوری -رومشکان

 

نظر شما