مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی؛

مطالبات کامیون‌داران به حق بود

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۱:۲۲:۳۸
کد خبر: ۷۸۸۷۸۵
مطالبات کامیون‌داران  به حق بود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از کمبود 7 هزار حلقه لاستیک در استان خبر داد.

به گزارش برنا از اراک ، علی زندی فر در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان مرکزی با اشاره به طرح خواسته‌های رانندگان در ابتدای سال و با تاکید بر اینکه این مطالبات به حق بود، افزود: طی سال‌های اخیر رانندگان جاده‌ای و کامیون‌داران با مشکلات سختی کار، بیمه تکمیلی، مشکل پیمایش و کاهش سهمیه سوخت و ناعدالتی در دریافت حق کمیسیون‌ها از سوی بخش‌های مختلف مواجه بودند. 

وی با بیان اینکه رانندگان حدود ٦٠ خواسته و مطالبه به ‌حق مطرح کردند و در این راستا جلسات متعددی برگزار شده است، افزود: بیش از ٩٠ درصد خواسته‌های رانندگان در حوزه مباحث صنفی بود که بخشی از این مطالبات مانند بیمه تکمیلی، ساعات تردد و ... بین ٢٠ تا ١٠٠ درصد حل رفع شده و در حال حاضر ٩٠٠ هزار نفر تحت بوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند و تلاش می‌شود که تا پایان سال در قالب چارچوب رسمی رضایت همه رانندگان جلب شود و در فاز دوم کل اعضای خانواده‌های رانندگان، مشمول بیمه تکمیلی شوند. 

زندی‌فر با اشاره به تعیین کرایه براساس تن بر کیلومتر که یکی از مطالبات رانندگان کامیون است، گفت: در این راستا ٣٥ شاخص مطرح شده است و سعی می‌شود که در اسرع وقت این موضوع حل و نرخ کرایه براساس تن بر کیلومتر محاسبه شود. 

وی ایجاد سامانه شه‌راه جهت ثبت شکایات را یکی از اقدامات صورت گرفته بس از مطالبه‌گری اخیر رانندگان کامیون دانست و افزود: در این راستا کمیسیون ماده ١٢ در کشور و استان مرکزی تشکیل شده است و در بحث ثبت شکایات شرکت‌هایی که کمیسیون خارج از عرف دریافت کرده‌اند جریمه شدند و اکیپ بازرسی نیز تشکیل شد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: در جریان مطالبه‌گری رانندگان کامیون، افرادی به اسم راننده در حال مسموم‌سازی‌ جو بودند، اما خوشبختانه در حمل محموله‌ها از مبدا استان مشکلی بروز نکرد و علیرغم مشکلات پیگیر خواسته‌ها خواهیم بود. 

وی با اشاره به دغدغه رانندگان جهت تامین لاستیک و لوازم یدکی بیان کرد: بخشی از نیاز از طریق واردات، تولید داخل و گاهی از طریق کولبران تامین می‌شود که در این راستا هماهنگی خوبی جهت ثبت سفارش و تامین ارز برای واردات انجام گرفته است، اما با این وجود با کمبود حدود ٧ هزار حلقه لاستیک روبرو هستیم که امید است با واردات و تخصیص ارز ٤٢٠٠ تومانی این کمبود جبران شود. 

زندی‌فر اضافه کرد: جهت جبران کمبود یاد شده تاکنون سازمان راهداری کشور با هزینه خود لاستیک را به صورت سهمیه‌ای به استان‌ها اختصاص داد، همچنین سازمان در راستای نوسازی ناوگان تلاش دارد و در حال شناسایی خودروی مناسب برای ورود به ناوگان است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز