مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی خبر داد :

۴۰ درصد طلاق ها در ۵ سال اول زندگی مشترک رخ می دهد

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۵:۰۲:۳۱
کد خبر: ۷۹۲۷۵۲
۴۰ درصد طلاق ها در ۵ سال اول زندگی مشترک رخ می دهد
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: بیش از 40 درصد طلاق ها در استان مرکزی در ٥ سال اول زندگی مشترک رخ داده است.

به گزارش برنا از اراک ،یزدان خسروی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی یکی از وظایف اصلی ثبت احوال را ثبت وقایع حیاتی دانست و افزود: اداره کل ثبت احوال ٩٩.٩ درصد از وقایع را تحت پوشش قرار داده است که از این حیث سال گذشته رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه اولویت اساسی ثبت احوال کسب رضایتمندی شهروندی و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات است، بیان کرد: اکثر خدمات ثبت احوال به روز است به طوری که صدور و چاپ شناسنامه در استان یک روزه و پاسخ استعلامات روزانه انجام می گیرد و میانگین زمانی تغییر نام و نام خانوادگی ٢ تا ٣ روز است.

خسروی تصریح کرد: در بحث صدور شناسنامه نوزادان ٢ نمایندگی ثبت احوال در بیمارستان آیت الله طالقانی و امام خمینی(ره) فعال است که تسریع و تسهیل در خدمات رسانی را دنبال می کنند، همچنین نمایندگی اداره کل در آرامستان نیز برای ثبت وفات ارائه خدمت دارد و در امر واگذاری خدمات هویتی نیز دفاتر پیشخوان دولتی و پستی اعمال خدمت می کنند به طوری که در حال حاضر ١٤ دفتر پیشخوان دولتی در اراک و در مجموع ٤٣ دفتر پیشخوان و پستی در استان در این راستا فعالیت دارند.

وی در خصوص روند صدور کارت هوشمند ملی گفت: یک میلیون و ٢٢٠ هزار نفر در استان مرکزی واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که در این راستا تاکنون  ٨٤٢ هزار نفر معادل ٧٥ درصد واجد شرایط ثبت نام کرده و ٢٨٢ هزار نفر باقی مانده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به قدمت بالای ساختمان های اداری ثبت احوال  گفت: روند بازسازی، نوسازی و زیباسازی ادارات در حال انجام است به طوری که طی ٢ تا ٣ سال اخیر بازسازی ساختمان های شازند و خنداب انجام شده است و امسال نیز ادارات ساوه و تفرش نیز در حال نوسازی است و با ایجاد میزهای خدمت تسریع و تسهیل خدمات رسانی فراهم شده است.

وی میزان موالید استان مرکزی در ٩ ماهه نخست سال جاری را ١٤ هزار و ١٧٠ مورد عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٢ درصد کاهش داشته است و افزود: میزان ثبت نرخ ولادت به نسبت سهم جمعیت در استان ١٢.٩ ولادت به ازای هر هزار نفر است که بیشترین سهم تولد مربوط به کمیجان و اراک و کمترین سهم نیز مربوط به تفرش و فراهان است و به ازای هر ١٠٠ دختر ١٠٦ پسر متولد شده است.

خسروی با اشاره به اینکه نرخ باروری در استان مرکزی 1.8 است که نسبت به نرخ باروری ٦.٣ سال ١٣٦٥ کاهش چشمگیری داشته است، ادامه داد: در بحث واقعه وفات در ٩ ماهه نخست سال جاری ٥ هزار و ٧٨٨ فوت به ثبت رسیده است که نشان از کاهش ١.١ درصد وفات در استان دارد و ٥.٣ فوت به ازای هر هزار نفر جمعیت گزارش شده است. بیشترین میزان ثبت نرخ فوت مربوط به تفرش و آشتیان و کمترین نیز مربوط به ساوه و شازند است و به ازای فوت هر ١٠٠ زن ١٣١ مرد فوت شده است.

وی بیشترین علت فوت گروه های سنی بیش از ٦٠ سال را بیماری های قلبی و عروقی، علائم بد تعریف شده، سرطان ها و بیماری های دستگاه تنفسی بیان کرد و افزود: علت فوت گروه سنی ١٥ تا ٢٩ سال حوادث غیرعمد، بیماری قلبی و عروقی، سرطان ها و تومورها و بیماری های دستگاه تنفسی گزارش شده است.

خسروی با اشاره به وقوع ٦ هزار و ٧٩٨ ازدواج در سال جاری که ١٠.٧ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: نرخ ازدواج استان مرکزی ٦.٢ است در حالیکه این نرخ در سال گذشته ٦.٩ بوده است و از ابتدای سال جاری تاکنون بیشترین ازدواج در کمیجان و خمین و آشتیان و کمترین تعداد ازدواج نیز در زرندیه و محلات به ثبت رسیده است.

وی میانگین سن ازدواج در مردان استان ٣٠.١ سال و در زنان را ٢٤.٩ سال بیان کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی تعداد طلاق های به ثبت رسیده در استان را در ٩ ماهه نخست سال جاری ٢ هزار و ١٧٣ مورد عنوان کرد که ١١.٩ درصد کاهش یافته است و گفت: ٨.٧ درصد طلاق ها در یک سال اول زندگی مشترک و ٤٠.٥ درصد در ٥ سال اول زندگی مشترک واقع شده است و سن طلاق در مردان ٣٦.٦ سال و در زنان ٣١.٣ سال گزارش شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز