رییس جمعیت هلال احمر خلخال خبر داد

۲۰۰ مسافر در برف و کولاک گردنه الماس امداد رسانی شد

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۳:۴۳:۴۲
کد خبر: ۷۹۷۱۷۷
۲۰۰ مسافر در برف و کولاک گردنه الماس امداد رسانی شد
۲۰۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم امداد رسانی شده و یا اسکان یافتند.

به گزارش برنا،عبدالاحد بابایی ، رییس جمعیت هلال احمر خلخال گفت: ۲۰۰ مسافران در چهار روز گذشته به کمک امداد گران و نجاتگران هلال احمر بصورت موقت در پایگاه امداد و نجات جاده ای گردنه الماس اسکان یافتند.

وی افزود: برغم باز بودن جاده و تردد خودروها ، شدت کولاک و محدودیت دید ناشی از آن مانع از ادامه راه برخی از رانندگان خودروهای فاقد زنجیر چرخ و در مواردی دارای زنجیر چرخ در این مسیر شد.

بابایی اظهار کرد: با تلاش امدادگران و نجاتگران مستقر در این پایگاه رانندگانی که قادر به ادامه مسیر بودند به مقصد خود هدایت و سرنشینان تعدادی از خودروها نیز پس از هدایت به پایگاه هلال احمر و گذران یک شب اقامت در این پایگاه ، راهی مقاصد خود در 2 سمت این پایگاه شدند.

رییس جمعیت هلال احمر خلخال گفت: در این مدت امکانات مورد نیاز مسافران جاده از جمله پتو ، لباس گرم و غذای کافی در اختیار سرنشینان خودروهای اسکان یافته در پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر گردنه الماس تامین شد.

محمد قربانی ، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای  نیز خلخال گفت: از آغاز دور جدید بارش ها همراه با کولاک در مناطق مختلف این شهرستان راهداران برای بازگشایی راه های ارتباطی شهرستان از جمله جاده کوهستانی و برفگیر خلخال به اسالم تلاش می کنند.

وی دلیل کندی تردد و یا توقف رانندگان برخی از خودروها در میان راه را بهمراه نداشتن زنجیر چرخ ، آشنا نبودن به بستن زنجیر چرخ ، محمدودیت دید ناشی از کولاک برف و نا آشنایی رانندگان غیربومی به شرایط منطقه و رانندگی در راه های ارتباطی پوشیده از برف و یخ ذکر کرد.

 

نظر شما