مدیر کل هواشناسی استان کردستان:

گرد و غبار شهر های استان را فرا می گیرد/کاهش هشت درجه ای دما هوا در آخر هفته

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۷:۱۹:۱۶
کد خبر: ۷۹۷۳۳۹
گرد و غبار شهر های استان را فرا می گیرد/کاهش هشت درجه ای دما هوا در آخر هفته
مدیر کل هواشناسی استان کردستان گفت: با توجه به تشکیل گرد و غبار بر روی عراق و سوریه شهر های غربی و جنوبی استان نیز با کاهش دید و کیفیت هوا مواجه شده و در اواخر هفته نیز دمای هوا از شش تا هشت درجه سرد تر خواهد شد.

رحیم صدیقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا از کردستان از آخرین وضعیت شرایط جوی استان خبرداد و گفت: باتوجه به بررسی آخرین داده ها و خروجی مدل های پیش یابی وضع هوا، روز سه شنبه هوای استان پایدار خواهد بود اما در روز چهارشنبه 19 دی ماه موج بارشی دیگری از سطح استان گذر می کند که سبب بارش برف و باران همراه با وزش قابل ملاحظه و شدید باد خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان کردستان عنوان کرد: بارش ها از صبح روز چهارشنبه تا اواخر وقت همان روز ادامه داشته و همراه با فعالیت موج بارشی، وزش باد قابل ملاحظه و شدید خواهد بود.

او افزود: درهنگام عبور موج مذکور پدیده کولاک برف، مه و کاهش دید پیش بینی می شود و در گردنه و جاده های مواصلاتی استان، لغزندگی و اختلال در تردد بوجود خواهد آمد.

صدیقی گفت: در مدت فعالیت موج بارشی و به خصوص در صبح روز های پنجشنبه و جمعه دمای هوا شش تا هشت درجه سردتر خواهد شد و در ارتفاعات و دامنه های برف گیر ریزش بهمن دور از انتظار نیست.

او توصیه کرد: مردم از سفر های غیرضروری خودداری کنند و درصورت ضرورت، زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه را به همراه داشته باشند.

مدیر کل هواشناسی استان از بوجود آمدن پدیده گرد و غبار در استان خبرداد و گفت: روز دوشنبه تا پنج شنبه با توجه به تشکیل گرد و غبار بر روی عراق و سوریه، به طور متناوب کیفیت هوا و دید به ویژه برای شهر های غربی و جنوبی استان کاهش خواهد یافت.

نظر شما