نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی:

افزایش اعتبار محیط زیست نقطه قوت بودجه ۹۸ است

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۰:۰۶:۲۱
کد خبر: ۷۹۷۴۶۲
افزایش اعتبار محیط زیست نقطه قوت بودجه ۹۸ است
نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت مسایل محیط زیست افزایش اعتبار این سازمان در بودجه سال 1398، نقطه قوت این لایحه است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سکینه الماسی با تاکید بر رعایت انضباط مالی در بودجه گفت: اعمال راهکارهای محیط زیستی برای بهبود شرایط آب و هوایی و منابع طبیعی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است که در لایحه بودجه سال 98 بخوبی مد نظر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: توجه به معیشت مردم و ضرورت عدالت اجتماعی نیز یکی دیگر از نقاط قوت لایحه بودجه سال 98 است.

الماسی ادامه داد: در این ارتباط اصلاح ساختار دریافت یارانه ها و سیاست های یارانه ای در لایحه بودجه 98ضروری است.

وی گفت: لزوم توجه ویژه به حوزه آموزش و مهارت آموزی افراد از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و برهمین اساس دولت باید اعتبارات مورد نیاز این بخش را در بودجه لحاظ و اعتبارات ویژه ای برای ایمن سازی و سالم سازی مدرسه ها پیش‌ بینی کند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: یکی از ضعف های لایحه بودجه سال 98 شفاف نبودن آن است و بالا بودن بودجه شرکت های دولتی که بخش زیادی از بودجه را شامل می شود سبب شده تا آن طور که باید بودجه شفافی را شاهد نباشیم.

الماسی بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه لایحه بودجه 98 تا حد زیادی به افزایش درآمدهای قابل تحقق در آینده موکول شده است میزان هزینه کرد دولت و اینکه چه میزان با کسری بودجه روبرو هستیم قابل تشخیص نیست.

وی بیان کرد: بودجه باید بر مبنای برنامه پنج ساله ششم توسعه تدوین و با آن هماهنگ باشد و به نحوی تدوین شود که بتواند تحولات آینده را مدیریت کند این در حالی است که اغلب بودجه در کشور ما چشم انداز و آینده نگری ندارد و تنها بین نهادهای مختلف تقسیم می شود.

 

نظر شما