فرماندار کرمان:

برخی از اجناس خارجی از کیفیت پایینی برخوردارند

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۴:۰۱:۳۳
کد خبر: ۷۹۸۱۱۱
برخی از اجناس خارجی از کیفیت پایینی برخوردارند
فرماندار کرمان اظهار کرد: خرید محصولات خارجی رغبت وارد کنندگان کالا را افزیش داده، همچنین به تولیدکنندگان خارجی انگیزه و سرمایه کار می دهد در حالی که برخی از اجناس وارداتی از کیفیت پایینی برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی بابایی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان با تاکید بر فرهنگ سازی و بیان اهمیت انجام کار فرهنگی در مقابله با قاچاق و استقبال از خرید محصولات داخلی اظهار کرد: حضور مجموعه هایی که در موضوعات فرهنگی کار می کنند در بحث ساخت محتوا و فضای مجازی و همچنین فضاسازی شهری می تواند تاثیر بسزایی در رونق خرید و فروش کالاهای داخلی داشته باشد.

وی افزود: خرید محصولات خارجی رغبت وارد کنندگان کالا را افزیش داده، همچنین به تولیدکنندگان خارجی انگیزه و سرمایه کار می دهد در حالی که برخی از اجناس وارداتی از کیفیت پایینی برخوردارند.

فرماندار کرمان خاطرنشان کر: تا ذهن و تا نوع نگاه مردم تغییر نکند هر اقدامی در حمایت از خرید محصولات ایرانی نتیجه بخش نخواهد بود.

وی حمایت از تولیدات داخلی را وظیفه ای همگانی دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری سالهاست که بر موضوعات اقتصادی تاکید می کنند و انتخاب شعارهای سال را نیز در همین راستا انجام می دهند ولی واقعیت این است که اقدامات صورت گرفته در این راستا چندان مطلوب نبوده و لبیک به این خواسته رهبری به خوبی صورت نپذیرفته است و امسال که سال حمایت از کالای داخلی بود نسبت به سال گذشته چندان اتفاق خاصی رخ نداده است.

بابایی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی، مساجد و حوزه های مقاومت بسیج را که دارای پایگاه های متعدد مردمی هستند را در این زمینه موثر دانست و عنوان کرد: این نهادها باید تلاش بیشتری در این راستا انجام دهند. کارهایی مثل انجام تئاترهای خیابانی، استفاده ار بیلبوردهای سطح شهر و ... همگی کارهایی است که می تواند در بحث فرهنگ سازی در استفاده از تولیدات داخلی موثر باشد.

رئیس کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز شهرستان کرمان ادامه داد: می توان از برخی اقدامات غیرضروری کم کرد و با اقدامی انقلابی و جدی حرکتی متناسب با شرایط فعلی در این زمان باقیمانده تا پایان سال، انجام دهید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز