مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان:

استان های غرب کشور با برگزاری المپیاد های کوچک از ورزشکاران حمایت کنند

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۵:۵۳:۲۷
کد خبر: ۷۹۸۱۹۷
مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: استان های غرب کشور می توانند المپیاد های ورزشی کوچکی را به منظور حمایت از ورزشکاران به صورت دوره ای برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ حامد جولایی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک روئسای گروه توسعه ورزش بانوان منطقه شش کشور که در اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان برگزار شد، گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بانوان داشته و وزارت ورزش نیز در همین راستا حمایت خوبی از این بخش داشته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان عنوان کرد: کسب مدال در بخش بانوان راحت تر از آقایان بوده و با اندکی سرمایه گذاری می توان ورزش بانوان در بعد قهرمانی را توسعه داد.

جولایی گفت: بانوان همیشه ثابت کرده که می توانند در میادین ورزشی موفقیت های بسیاری کسب کنند و به همین منظور باید حمایت بیشتری از آنان صورت گیرد.

او افزود: ورزشکاران حاضر در استان های غرب کشور همیشه از اعضا اصلی تیم های ملی بوده و نشان داده اند که محرومیت مانع موفقیت نخواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه بسیاری از زیر ساخت های کشور علل خصوص غرب ایران در جنگ هشت ساله از بین رفت، اظهار داشت: چهار استان حاضر در غرب کشور می توانند با برگزاری المپیاد ها و مسابقات گوناگون از یکدیگر حمایت کنند و عقب ماندگی ها را جبران کنند.

او با اشاره اینکه کردستان پتانسیل بسیاری در رشته تیمی و انفرادی دارد، گفت: در صورتی که چهار استان ایلام، کردستان، کرمانشاه و همدان از یکدیگر حمایت کنند شاهد پیشرفت چشم گیری در ورزش غرب کشور خواهیم بود.

جولایی گفت: توجه به رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال بسیار می تواند به رشد ورزش کشور کمک کند و باید با شناسایی این افراد و حمایت از آنها برای چهار یا هشت سال آینده برنامه ریزی کرد.

او افزود: اولین دوره المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور نشان داد استان هایی که در کشور ضعیف و دارای محرومیت هستند در صورتیکه حمایت شوند می توانند جایگاه خود را در کشور ارتقاء دهند.

جولایی با بیان اینکه تنها مشکل استان های غرب کشور عدم حضور در لیگ های کشوری است، گفت: استان های بزرگ کشور با اعتباراتی که در اختیار دارند در سال می توانند مسابقات زیادی برگزار و شرکت کنند درحالیکه کردستان تنها در یک مسابقه کشوری در سال شرکت می کند و با توجه به این شرایط نمی توان انتظار موفقیت بسیاری از استان هایی مانند کردستان داشت اما می توان با برگزاری المپیاد هایی کوچک در غرب کشور از یکدیگر حمایت کرد.

نظر شما