امام جمعه اردبیل:

استاندار اردبیل به خاطر اقدامات شایسته حق بزرگی بر ذمه استان دارند

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۰۷:۰۵:۰۰
کد خبر: ۷۹۸۷۶۷
استاندار اردبیل به خاطر اقدامات شایسته حق بزرگی بر ذمه استان دارند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:اقدام هیات دولت که در اسرع وقت سد بزرگ عمارت را دوباره به استان اردبیل برگرداند، جای قدردانی دارد.در این مشکل بحث ما با دولت بود نه با استاندار ، ایشان با نامه نگاری خواستار اصلاح شده و ما هم از ایشان حمایت کرده و هم راضی هستیم و به خاطر اقدامات شایسته حق بزرگی بر ذمه استان دارند.

به گزارش برنا،آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود:از تمام اقشار، اشخاص و احزاب بویژه از اهالی تبریز که در این زمینه از استان حمایت کردند تشکر می کنم، این اقدام اهالی تبریز جز آقایی نام دیگری ندارد، تبریز آقاست و آقا خواهد ماند، تبریز برادر بزرگ ماست و همیشه برادر بزرگ ما خواهد ماند، تبریز افتخار تمام آذری های جهان است و همیشه افتخار آذری ها خواهد ماند، آنها مخصوصا استاندار آذربایجان شرقی قبل از ما به دولت تذکر دادند که در تقسیم بندی اشتباه شده و سد عمارت مال ما نیست.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از اقدام مسئولان درشروع واگذاری پنج هزار هکتار از 27 هزار هکتار واگذار شده کشت و صنعت مغان به عشایر منطقه گفت: این واگذاری باید بدون تاخیر صورت گیرد، مسئولان از این سنخ واگذاری هیچ واهمه ای نداشته باشند و سخت گیری هم نکنند چون هرچه می دهند در اختیار صاحبان اصلی قرار می گیرد.
آیت الله عاملی ادامه داد: حجم واگذاری باید بیشتر از پنج هزار هکتار باشد چون عشایر دارای قوی ترین و قدیمی ترین اسناد مالکیت هستند، آنها توانایی اخذ وکیل و پیگیری حقوقی و قضایی را ندارند اما سند، سند است و قدیمی بودن آن خدشه و صدمه به اصل نمی زند.
وی بیان کرد: عشایر نسل به نسل بر سر همین خاک جانفشانی ها کرده اند، در جنگ ایران و روس بهای سنگین پرداخت کرده و حماسه ها آفریده اند، آنها در جنگ تحمیلی سخاوتمندانه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را در تمام تولیدات خود شریک کردند و مهم تر اینکه تا حال هیچ گروه معاندی را به جمع خود راه نداده و کاملا ولایی و وطن دوست مانده اند. 
او اظهار داشت: قشلاقات عشایر واقع در محدوده کشت و صنعت سالهاست که عملا زندانی شده اند به آنها نه آب داده می شود، نه گاز و نه اجازه احداث، ملک، ملک خودشان است، اکنون که دولت محترم درصدد واگذاری است، این محدودیت ها باید در اسرع وقت برداشته شوند.
امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به ارتحال حضرت آیت الله سید حاتمی نماینده سابق مردئم استان در مجلس خبرگان گفت: از اهالی استان که در تشییع و مجلس ترحیم ایشان سنگ تمام گذاشتند و ثابت کردند که روحانیت جایگاه ویژه در قلوب ملت دارد و آوار عظیم تبلیغات دشمنان نتوانسته ملت ما را از روحانیت جدا کند تشکر و قدرانی می کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز