رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری :

توان صادراتی واحدهای تولیدی استان ۱۰۰ میلیون دلار است

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۱:۲۲:۱۴
کد خبر: ۷۹۸۹۲۶
توان صادراتی واحدهای تولیدی استان ۱۰۰ میلیون دلار است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان توان صادرات 100 میلیون دلار کالا را در سال دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید نعیم امامی گفت: واحدهای تولیدی استان 50 محصول را به 22 کشور دنیا صادر می کنند.

وی ادامه داد: از این میزان 73 درصد صادرات معادل 62 میلیون دلار به کشور عراق صادر می شود و در عین حال که برخی عنوان می کنند، صادرات به این کشور با محدودیت هایی مواجه شده است اما در عمل صادرات خوبی به این کشور وجود دارد و بازرگانان استان بازار خود را در عراق حفظ کرده اند.

امامی با اشاره به ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان در مقایسه با استانهای همتراز تصریح کرد: وجود تنها کارخانه صنعتی تولید نیترات پتانسیم کشور در استان، وجود بزرگترین کارخانه تولید خوراک آبریان خاورمیانه، کارخانه سیمان، موکت، تولید ورق کالوانیزه و لوازم خانگی بخشی از ظرفیت های استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: کشورهای هدف صادراتی استان شامل عراق، افغانستان، هند، ترکیه، پاکستان و برخی کشورهای اروپایی است.

امامی خاطرنشان کرد: تکانه های ارزی و نبود ثبات لازم در این حوزه، پیمان سپاری ارزی و مبادلات بدون انتقال پول از جمله مشکلات این واحدهاست که انتظار می رود با تلاش مسئولان این مشکلات نیز برطرف شود.

 

 

نظر شما