رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی :

کشف ۱۳۲ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در اراک

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۲:۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۹۸۹۵۲
کشف ۱۳۲ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در اراک
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 132 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش برنا از اراک ،  دکتر سیروس سلمان نژاد  افزود: این محصولات در 64 هزار و 594 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی شامل فروشگاه های گوشت قرمز و سفید، رستوران ها، غذاخوری ها، کبابی های داخل شهر و بین جاده ای، کارگاه های بسته بندی و فروشگاه های مواد خام دامی کشف و معدوم سازی شد. 

وی ادامه داد: 163 واحد متخلف بهداشت عمومی بر این اساس به مراجع قضایی معرفی احکامی شامل ضبط، امحاء کالا، تعطیلی و جزای نقدی برای آنان صادر شده است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 50 هزار و 11 تن گوشت قرمز و سفید از ابتدای سال جاری تا کنون در کشتارگاه های دام و طیور استان پس از بازرسی بهداشتی سالم و قابل مصرف برای انسان تشخیص داده شد.

سلمان نژاد گفت: 126 هزار و 775 راس گاو، گوسفند و بز در امسال کشتارگاه های دام استان مرکزی کشتار و مقدار 6 هزار و 146 تن گوشت قرمز در این کشتارگاه ها استحصال شد.

وی ادامه داد: 18 میلیون و 513 هزار و 397 قطعه طیور گوشتی نیز از ابتدای سال جاری تا کنون در کشتارگاه های طیور استان کشتار شد و 43 هزار و 865 تن گوشت سفید در این کشتارگاه ها استحصال شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: یک هزار و 732 مورد نمونه امسال از فرآورده های خام دامی، خوراک دام، طیور و آبزیان با هدف تضمین سلامت و امنیت مواد غذایی، پایش باقیمانده دارویی، آزمایش ادواری، آزمایش تقلبات و تعیین تکلیف سلامت محموله انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز