مدیرکل عنوان کرد؛

آموزش های فنی و حرفه ای نقش موثری در کاهش مشکلات اشتغال دارد

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۰:۵۴:۳۰
کد خبر: ۷۹۹۳۴۳
آموزش های فنی و حرفه ای نقش موثری در کاهش مشکلات اشتغال دارد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: فقر مهارتی معضل جدی بر سر راه اشتغال جامعه است و اگر فرهنگ مهارت آموزی مورد توجه قرار گیرد، بسیاری از چالش های جامعه گره گشایی می شود.

به گزارش برنا از اراک ، سعید شاه محمدی در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: بزرگترین سرمایه در تولید و اشتغال و مقابله در جنگ اقتصادی، سرمایه گذاری در نیروی انسانی است.

وی بیان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای نقش موثری در کاهش مشکلات اشتغال دارد و باید به آموزش های فنی و حرفه ای به میزان آموزش های رسمی کشور اهمیت داده شود‌

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی ادامه داد: 21 مرکز ثابت فنی و حرفه ای در این استان وجود دارد که سه مرکز آن در شهرستان اراک فعال است.

شاه محمدی اظهار داشت: آموزش های مهارتی در روستاها، صنایع، صنوف، زندان ها وپادگان های استان مرکزی مورد توجه جدی است.

وی گفت: گروه های هدف آموزش های فنی و حرفه ای در این استان اقشار مختلف ازجمله شاغلان اصناف و صنایع، کارجویان، روستاییان، زنان، دانشجویان و فارغ التحصیلان هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی اضافه کرد: برنامه های پیش بینی شده در طول سال جاری برای این نهاد در مدت 9 ماه محقق شده است.

شاه محمدی عنوان کرد: هشت هزار نفر دوره آموزش های فنی و حرفه ای در 9 ماه امسال در شهرستان اراک ارایه شده است.

وی بیان کرد: ترویج و تقویت فرهنگ مهارت آموزی، تولید، کار آفرینی، آموزش نیروی انسانی متخصص و کارآمد متناسب با نیاز بازار کار و توسعه مهارت آموزی در راستای تحقق عدالت اجتماعی از مهمترین اهداف آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز