رشد اعتبار تملک دارایی و هزینه ای استان یزد در بودجه سال ۹۸

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۳:۳۹:۴۸
کد خبر: ۷۹۹۵۱۱
رشد اعتبار تملک دارایی و هزینه ای استان یزد در بودجه سال ۹۸
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: میزان اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استان در لایحه بودجه سال آینده 20 و اعتبار بودجه هزینه ای نیز 27 درصد رشد یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید مجتبی حسینی پور روز یکشنبه در نشست هم اندیشی بررسی لایحه بودجه 98 در تشریح وضعیت بودجه استان یزد در لایحه بودجه سال 1398 اظهار داشت: میزان اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال آینده با احتساب اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن 439 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این رقم، نسبت به میزان 366 میلیارد تومان سال قبل ،20 درصد افزایش یافته است، افزود: میانگین رشد بودجه عمرانی استان یزد در لایحه بودجه 98 در مقایسه با میانگین کشوری 2 برابر افزایش دارد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت یزد ، در لایجه بودجه 98 میانگین رشد پیش بینی شده در بودجه تملک دارایی های سرمایه ای کشور تنها 10 درصد بوده که این رقم در این استان 21 درصد افزایش یافته است.

حسینی پور با بیان اینکه یزد در بودجه تملک سرمایه ای با سه رتبه ارتقاء از رتبه 26 به جایگاه 23 ارتقا یافت ، اضافه کرد: میانگین افزایش بودجه هزینه ای استانها نیز در مقایسه با سال قبل 26 درصد بوده که این رقم برای استان 27 درصد و با جایگاه 22 است.

وی درباره وضعیت درآمدهای استان نیز اظهار داشت: میانگین رشد درآمد ها برای استانها در کشور رقم 22 درصد در نظر گرفته شده که این میزان برای یزد 15 درصد افزایش دارد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه یزد در ادامه از آمادگی این سازمان برای اندیشه ورزی در حوزه مسایل کلان توسعه و از جمله موضوع بودجه خبر داد و گفت: با بهره برداری از نظرهای دلسوزانه می توان با پیشنهادهای مناسب از منافع عمومی استان بهتر و بیشتر دفاع کرد.

حسینی پور تأکید کرد : صاحبنظران با فکر کردن، تحلیل کردن و وقتی که برای تجزیه و تحلیل مسائل می گذارند، می توانند نقش فعال خود را برای در کمک به مسئولان و مدیران ارشد استان ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان در 2کمیته آموزش و پرورش و آموزش عالی نقش فعالی داشته و خوشبختانه پیشنهاداتی که در حوزه بودجه ارائه کرده محقق شده است.

در ادامه شرکت کنندگان در هم اندیشی موضوعاتی همچون مشکلات ساختاری بودجه و بودجه ریزی در ایران، سهم اعتبارات عمرانی در بودجه کل کشور، موضوع کسری بودجه، وضعیت درآمدهای مالیاتی، وضعیت بودجه شرکت های دولتی، ارتباط ساختار بودجه با رکود تورمی و اهمیت جلوگیری از فرار مالیاتی برای تحقق کامل درآمدهای پیش بینی شده در بودجه را مطرح کردند.

تاکید بر واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی در استان، افزایش بودجه دانشگاههای و پارک علم و فناوری در لایحه بودجه 98، وضعیت افزایش درآمدهای استان در لایجه بودجه، جایگاه استان در لایحه بودجه 98 و مقایسه آن با سال گذشته و ارائه راهکارهای تخصصی و مدیریتی برای تخصیص و جذب بیشتر اعتبارات در استان از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

نشست هم اندیشی بررسی لایحه بودجه 98 باحضور نماینده مردم یزد واشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از صاحبنظران، اساتید دانشگاه و علاقه مندان در سالن احرام پوش سازمان مدیریت یزد برگزار شد.

توسعه فرهنگ اندیشه ورزی، هم اندیشی و مشارکت عمومی در سطح نخبگان و صاحب نظران با موضوع تجزیه و تحلیل بودجه سال 98 کشور با تاکید بر بودجه استان یزد از اهداف این نشست اعلام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز