سرپرست فدراسیون هندبال:

هندبال کردستان قدمت ۵۰ ساله دارد/تغییر هشت رئیس فدراسیون ضربه بزرگی به هندبال ایران وارد کرد

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۸:۵۸:۲۰
کد خبر: ۸۱۱۷۰۱
هندبال کردستان قدمت ۵۰ ساله دارد/تغییر هشت رئیس فدراسیون ضربه بزرگی به هندبال ایران وارد کرد
سرپرست فدراسیون هندبال گفت: از سال 92 تا کنون هشت رئیس در فدراسیون هندبال تغییر پیدا کرده اند و این مسئله ضربه بزرگی را به هندبال وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ رمضانعلی دولو بعد از ظهر امروز در مجمع انتخابات هیات هندبال استان کردستان که در سنندج برگزار شد، به برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی دانش آموزان در پاییز امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در این المپیاد یک هزار و 250 دانش آموز فقط در رشته هندبال شرکت کردند.

سرپرست فدراسیون هندبال عنوان کرد: 40 دانش آموز مستعد در رشته هندبال ساحلی، 60 دانش آموز در هندبال سالنی دختران و 60 دانش آموز مستعد نیز در هندبال سالنی پسران از میان شرکت کنندگان در این المپیاد شناسایی و جذب این رشته ورزشی شدند.

وی افزود: آموزش و پرورش ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب استعدادهای برتر ورزشی است و باید از این ظرفیت به خوبی برای پیشرفت رشته های ورزشی بهره برد.

دولو در ادامه از حمایت فدارسیون هندبال برای واگذاری میزبانی مسابقات لیگ در استان ها و شهرستان ها خبر داد و گفت: میزبانی دیگر استان ها در سطح کشور می تواند به رشد و توسعه ورزش در دیگر استان های کشور نیز کمک کند و به همین منظور فدراسیون هندبال در تلاش است تا میزبانی مسابقات مختلف را در سطح کل کشور برگزار کند.

سرپرست فدارسیون هندبال با اشاره به تغییر هشت رئیس از سال 92 تاکنون در فدراسیون هندبال اظهار داشت: این مسئله ضربه های بسیاری را به هندبال ایران وارد کرد اما تلاش می کنم اعتماد را به این فدراسیون و خانواده هندبال در کشور بازگردانم.

دولو گفت: هندبال در کردستان قدمت 50 ساله ای دارد و در این سالها تک استعدادها و پتانسیل های خوبی در این استان رشد کردند و باید از تمامی آنها در برای پیشرفت ورزش هندبال بهره برد.

وی فعال سازی هیات های شهرستانی را امری مهم دانست و یادآور شد: هیات ها باید با کمک آموزش و پرورش برای شناسایی و جذب استعدادهای برتر در رشته هندبال تلاش خود را به کار گیرند.

گفتنی است، در پایان اکبر عربی با کسب 17 رای و کل آرا ماخوذه به مدت چهار سال از سوی مجمع به عنوان رئیس هیات هندبال استان کردستان انتخاب شد.

نظر شما