امین رنجبر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس آباد:

دستگاه قضایی متولی احیای حقوق عامه در نظام جمهوری اسلامی است

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۱۹:۵۲:۳۰
کد خبر: ۸۱۲۱۹۳
دستگاه قضایی متولی احیای حقوق عامه در نظام جمهوری اسلامی است
دادستان پارس آباد بگفت :که ورود به بحث ترافیکی و مطالبات عمومی موقتی و زودگذر نیست و در روزهای آتی نیز با حضور در خیابان های مختلف شهر و در ساعات نامشخص بطور میدانی وارد عمل شده و با خاطیان و متخلفان راهنمایی و رانندگی برخورد کرده و اعمال قانون خواهیم نمود.

به گزارش برنا،دادستان عمومی وانقلاب شهرستان پارس آباد شب گذشته به درخواست شهروندان با حضور در خیابان های شهر پارس آبادبصورت میدانی از وضعیت ترافیک و شلوغی خیابان ها بازدید کرد .

رنجبر پس از حضور در خیابان پزشکان-مقابل شهرداری-فلکه ترمینال و خیابان جمهوری و ملاحضه نابسامانی و وضعیت نامساعد ترافیک  خیابان ها گفت: دستگاه قضایی متولی احیای حقوق عامه و شهروندی در نظام جمهوری اسلامی است و ما بر خود وظیفه می دانیم با توجه به درخواست های شهروندان این موضوع را از نزدیک بررسی نموده و درصدد صیانت از حقوق شهروندی مردم وارد عمل شویم.

وی با اشاره به اینکه عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی یکی از جنبه های آشکار نقض حقوق شهروندی و تعرض به حریم شخصی است،تصریح کرد: برخی رانندگان با توقف در محل های ممنوعه و پارک دوبله و حتی سوبله و مورب، آشکارا حقوق عامه را لگد مال کرده و قوانین را زیر پا می گذارند، برخود وظیفه دانستیم با حضور در خیابانها درصدد نص صریح قانون بر آمده و با اعمال قانون رانندگان خاطی را با کمک نیروی انتظامی به پارکینگ هدایت کنیم.

مدعی العموم در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان ساخت: افرادی که با حرکات نمایشی یا توقف در مقابل درمانگاهها و مراکز درمانی موجب راه بندان خودروی حامل بیمار شده و با جان شهروندان بازی میکنند،به زودی در چنگال قانون گرفتار شده و به اشد مجازات محکوم می شوند.

امین رنجبر در پایان سخنان خود به مقوله حقوق عامه و شهروندی اشاره کرد و گفت: هرچند در اجرای این حقوق با خلاهای قانونی مواجه هستیم اما دستگاه قضایی متولی احیای حقوق عامه در نظام جمهوری اسلامی است و شکایت مردم و شهروندان از دستگاه قضایی بعنوان مبنای رسیدگی به تخلفات عمومی محسوب می شود.

دادستان این را نیزگفت :که ورود به بحث ترافیکی و مطالبات عمومی موقتی و زودگذر نیست و  در  روزهای آتی نیز با حضور در خیابان های مختلف شهر و در ساعات نامشخص بطور میدانی وارد عمل شده و با خاطیان و متخلفان راهنمایی و رانندگی برخورد کرده و اعمال قانون خواهیم نمود.

 خبرنگار: رضا امیرپور

 

نظر شما