مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

مسئولان‌ پتروشیمی شازند اعتقادی به حمایت از ورزش ندارند

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۱۰:۳۰:۱۵
کد خبر: ۸۱۲۲۵۱
مسئولان‌ پتروشیمی  شازند  اعتقادی به حمایت از ورزش ندارند
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: متاسفانه مسئولان‌ پتروشیمی شازند اعتقادی به حمایت از ورزش ندارند و دلایلی را که در این خصوص عنوان می کنند بی توجهی به وظیفه اجتماعی است.

به گزارش برنا از اراک ، عابد حقدادیدر جمع خبرنگاران، افزود :  در هفته های اخیر خبر کمک ۱۵ میلیونی شرکت پتروشیمی شازند به تیم والیبال شهروند اراک موجی از ناراحتی را در بین اهالی ورزش به راه انداخت، بنده نیز نسبت  به این اقدام گلایه دارم.

وی افزود:خوشبختانه در استان برخی از صنایع به مسئولیت اجتماعی خود پایبند هستند، و همواره حامی ورزش بوده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 17 طرح ورزشی در ایام الله دهه مبارک فجر در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان بهره برداری شد.

عابد حقدادی افزود: از مجموع طرح های عمرانی، ورزشی استان مرکزی طرح های ورزشی لیلیان و جلماجرد خمین و آکادمی تخصصی تیراندازی با کمان اراک و سالن ورزش شهابیه خمین از سوی خیران ورزشی و مابقی با اعتبارات ملی و استانی اداره کل ورزش و جوانان استان بهره برداری شد. 

وی با بیان اینکه طرح های ورزشی استان با 250 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: 46 میلیارد از این اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان تامین شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: سالن ورزشی یک هزار نفری شهرستان خمین، سالن های ورزشی داودآباد، تقلیدآباد زرندیه، فرنق خمین، قره چای از مهمترین طرح های ورزشی استان مرکزی است که امسال تکمیل و بهره برداری شد. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: همچنین عملیات اجرایی زمین چمن خنداب، زمین چمن مصنوعی داودآباد، زمین مینی فوتبال در روستای رباط میل اراک، بازرجان تفرش، امیرآباد فراهان و لوزدر شازند نیز پایان یافته و به بهره برداری می رسند. 

حقدادی افزود: بخش قابل توجهی از طرح های ورزشی استان ‌در دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید، تعدادی هم از قبیل مجموعه ورزشی داودآباد و سالن یک هزار نفری خمین نیز اوایل اسفندماه امسال با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: تکمیل 42 طرح ورزشی نیمه کاره از سال گذشته در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی قرار گرفت که امسال 17 طرح تکمیل و بقیه نیز تا پایان سال مالی سال 1398به پایان می رسد. 

حقدادی بیان کرد: همچنین 45 مکان ورزشی از قبیل استخر آشتیان، سالن وزنه برداری اراک، سالن 2 هزار نفری اراک، سالن های خنداب و کمیجان، استخر شازند، خوابگاه خمین، کف پوش سالن های امام خمینی (ره) تفرش، کلاوه شازند، سالن شهدای دلیجان، زمین چمن خمین، محلات و استخر شهدای پنجم مرداد اراک نیز با اعتبارات داخلی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در سال جاری بازسازی شده اند.

وی افزود: با بهره برداری از طرح های نیمه کاره ورزشی 2 و نیم سانتیمتر به فضای ورزشی استان مرکزی اضافه می شود و سرانه ورزشی هر فرد نیز به 90 سانتیمتر می رسد. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را یکی از اولویت اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی دانست و گفت: بر همین اساس استخر الغدیر اراک و استخر ساوه به بخش خصوصی واگذار شده و پنج طرح ورزشی دیگر هم به زودی به متقاضیان واگذار می شود. 

حقدادی ادامه داد: با تکمیل 17 طرح ورزشی از 42 طرح اولویت دار ورزشی 23 طرح دیگر باقی می ماند که تکمیل این طرح های برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

وی گفت: تالار مسابقات مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) اراک، سالن هزار نفری محلات، زمین چمن ساوه و سالن طبقاتی زرندیه از مهمترین طرح های ورزشی نیمه کاره استان مرکزی است که عملیات تکمیل این طرح ها به زودی آغاز می شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: علاوه بر تکمیل طرح های ورزشی در روستاها، بخش ها و شهرهای مختلف استان، 51 خانه ورزش روستایی با امکانات اولیه از قبیل فوتبال دستی، میز شطرنج و دارت تجهیز شده است. 

حقدادی اضافه کرد: تجهیزات 10 خانه ورزش روستایی دیگر نیز تهیه شده که در صورت معرفی مکان های استاندارد در اختیار شهروندان قرار می گیرد. 

وی افزود: تا پیش از سال 1392 مجموع سمن های استان مرکزی 12 مورد بود اما اکنون 56 سمن در حوزه های مختلف در این استان فعالیت می کنند که در سال جاری 24 کارگاه آموزشی برای فعالان این بخش برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: طرح کارآفرینی و اشتغال جوانان نیز از سوی این نهاد در استان پیگیری شد که مقدمات پرداخت 6 میلیارد ریال تسهیلات در بخش اشتغال زود بازده فراهم شده و 11 طرح از سوی سمن های استان نیز به بانک های عامل معرفی شده است.

حقدادی ادامه داد: برگزاری 161 کارگاه مشاوره ازدواج، راه اندازی سه مرکز مشاوره ازدواج، تجلیل از 25 زوج موفق، برگزاری 52 نشست سمن ها با مدیران دستگاه های اجرایی، برگزاری 800 برنامه فرهنگی و اجتماعی از سوی ستاد ساماندهی جوانان در هفته های جوان و ازدواج، برگزاری 3 هزار و 500 برنامه اوقات فراغت و برگزاری بیش از یک هزار برنامه مناسبتی از دیگر برنامه های حوزه جوانان اداره ورزش و جوانان استان مرکزی در سال جاری است. 

وی گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی یکی از نهادهای فعال در کنگره نقش امام راحل در راهبری جنگ تحمیلی و 6 هزار و 200 شهید استان است که در این راستا زندگی 330 شهید ورزشکار دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع وطن در قالب کتابی با عنوان سیمای ورزشکار استان مرکزی تالیف شده که با حضور مقام عالی وزارت ورزش و جوانان رونمایی می شود. 

وی گفت: همچنین مجموعه غزلیات یک شاعر اراکی نیز تحت عنوان مدال آوران بهشت نیز تالیف شده که اوایل اسفندماه امسال با حضور وزیر ورزش و جوانان رونمایی و در اختیار عموم قرار می گیرد. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: برگزاری چهار همایش پیاده روی خانوادگی همراه با پخش زنده تلویزیونی در راستای افزایش نشاط اجتماعی و توسعه ورزش همگانی در نقاط مختلف استان هدفگذاری شد و رایزنی ها برای برگزاری همین تعداد پیاده روی خانوادگی در سال آینده نیز انجام شده است.

حقدادی بیان کرد: حضور 196 ورزشکار استان مرکزی در اردوهای تیم های ملی، 21 ورزشکار در مسابقات آسیایی، 25 ورزشکار در مسابقات بین المللی، 64 ورزشکار در تورنمنت های مختلف و کسب 11 عنوان جهانی بخشی از دستاوردهای حوزه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در سال جاری است. 

وی ادامه داد: میزبانی از 100 ‌رویداد ورزشی، حضور 13 ورزشکار استان در بازی های آسیایی جاکارتا، اعزام 69 تیم به المپیاد استعدادیابی نخبگان در نقاط مختلف کشور و کسب رتبه سیزدهم در این بخش و میزبانی المپیاد استعداد یابی نخبگان کشور در 2 رشته اسکواش و کاراته و برگزاری مسابقات بین المللی مسابقات کشتی جام یادگار امام(ره) در اراک، مسابقات شطرنج جام آفتاب در خمین و مسابقات های لاین در انجدان اراک از دیگر اقدامات حوزه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در سال جاری است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: اکنون 11 تیم ورزشی استان مرکزی در لیگ برتر، 18 تیم در لیگ دسته یک و سه تیم نیز در لیگ دسته 2 کشور حضور دارند که نشان از پویایی و توسعه ورزش قهرمانی این استان دارد. 

 

 

نظر شما