مدیرعامل شرکت گردشگری سفیر سلامت آلامتو:

کرمانشاه کارهای اساسی در توریسم سلامت انجام نداده است

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۰۹:۲۳:۳۸
کد خبر: ۸۱۴۸۹۸
کرمانشاه کارهای اساسی در  توریسم سلامت  انجام نداده است
ما در موضوع توریسم سلامت به جای اینکه گیرنده خدمات را به کشور وارد کنیم، ارائه دهنده خدمات را صادر می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امروزه کارشناسان معتقد هستند که گردشگری سلامت (Health Tourism) و گردشگری درمانی (Wellness & Medical tourism)  واقعیتی در صنعت رو به رشد توریسم جهان است.

photo_-03 (1)

هرچند کرمانشاه در راه توسعه صنعتی نوپا خیلی به کندی چرخه آن پیش می‌رود اما از پتانسیل بالای توریسم سلامت و توریسم درمانی تاکنون سود چندانی نبرده است و میلیون‌ها دلار سرمایه سرگردان را هم به حدر داده است و فرصت‌ها را یکی بعداز دیگری از دست خواهد داد این مسئله باعث شد با دکتر علیرضا خنفری مدیرعامل شرکت گردشگری سفیر سلامت آلامتو گپ‌وگفتی دوستانه انجام دهیم که در پی می‌آید.

دکتر علیرضا خنفری مدیرعامل شرکت گردشگری سفیر سلامت آلامتو گفت: کرمانشاه در حوزه توریسم سلامت کارهای اساسی انجام نداده است.

او افزود: ما در موضوع توریسم سلامت به جای اینکه گیرنده خدمات را به کشور وارد کنیم، ارائه دهنده خدمات را صادر می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت گردشگری سفیر سلامت آلامتو گفت: ایران تنها کشوریی است که هزینه خدمات پزشکی با کیفیت پایین ارائه می‌دهد و  اشتیاق جهانی برای انجام عمل‌های جراحی کمتر تهاجمی رو به افزایش بوده و این، افق عالی فراروی آینده اقتصاد گردشگری چنین کشورهایی از جمله کشورمان را  ترسیم می‌کند.

aH

 دکتر خنفری ادامه داد: هرچند با اندک تاملی در می‌یابیم در حوزه توریسم سلامت کارهای اساسی انجام نگرفته است و در واقع ما به جای اینکه گیرنده خدمات را به کشور  وارد کنیم، ارائه دهنده خدمات را صادر کرده‌ایم، و نمونه آن هم بسیاری از پزشکان و متخصصان ایرانی است که در کشورهای خارجی سکونت دارند و مشغول کار و فعالیت  و ویزیت هستند.

او افزود: در دیداری که با علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌الملل گردشگری سلامت داشتم، قول‌های مساعدی برای کمک به  پویاتر شدن حوزه «توریسم سلامت» در ایران داد.

مدیرعامل شرکت گردشگری سفیر سلامت آلامتو به ظرفیت خوب استان کرمانشاه و هم‌مرز بودن با کشور عراق اشاره کرد و گفت: به تازگی با بهنام‌رضا مخصوصی رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم و امیدواریم اتفاقات خوبی در این زمینه بیافتد، چرا که بیماران خارجی که وارد کشور می‌شوند علاوه بر خدمات پزشکی، احتیاج به سایر خدمات از جمله امکانات رفاهی مثل هتل و یا خدمات حمل و نقل دارند و همه این‌ موارد در کنار هم کمک به چرخه  توسعه اقتصادی است.

 

 

نظر شما