راه اندازی ۷۰ هسته علمی در استان گلستان

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۰۹:۴۰:۰۲
کد خبر: ۸۱۷۸۱۹
راه اندازی ۷۰ هسته علمی در استان گلستان
مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی گلستان از راه‌اندازی ۷۰ هسته علمی و تخصصی در استان خبر داد و گفت: هدف از این کار شناسایی و سازماندهی افراد تحصیل‌کرده، شناسایی افراد نخبه و ممتاز و بهره‌گیری از آنان در ارتقای فعالیت‌های علمی هسته بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اسماعیل مهدیانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حمایت از 150 محصول دانش‌بنیان، راه‌اندازی 70 هسته علمی و تخصصی و راه‌اندازی 39 پایگاه علمی و پژوهشی از جمله این اقدامات بود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در سال‌های گذشته بعد از راه‌اندازی بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان انجام شده که سبب شناسایی و توانمندسازی نخبگان بسیجی استان و ارائه طرح‌های جدید و کاربردی شده است.

مهدیانی افزود: در این مدت از 150 محصول دانش بنیان مبتکران، مخترعان و محققان بسیجی در قالب مرکز رشد حمایت مالی، مشاوره‌ای و کارگاهی شد، ضمن اینکه خانه نخبگان علمی بسیج و هیئت اندیشه‌ورز با هدف احصاء مسائل و مشکلات استان راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: تشکیل 3 کارگروه تخصصی در حوزه‌های صنعت، زیست فناوری، عمران، معماری و شهرسازی، آمایش استان و بیان بیش از 50 مسئله علمی استانی، تشکیل جلسات کارگروه‌های علمی و آموزشی نواحی و هم‌اندیشی برای شناسایی مسائل و مشکلات اولویت اول شهرستان‌ها کارهایی بود که انجام شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان با اشاره به راه‌اندازی 39 پایگاه علمی و پژوهشی در سراسر استان حتی در نقاط مرزی خاطرنشان کرد: هدف از این رویداد تقویت و توسعه فعالیتهای علمی و آموزشی در سطح پایگاه‌های علمی، توانمندسازی علمی و پژوهشی و مهارتی بسیجیان، تشریح فعالیت‌های علمی و آموزشی در سطح ناحیه با نگاه به ظرفیت‌های پایگاه و ایجاد روحیه شور و نشاط علمی در بین بسیجیان بوده است.

مهدیانی اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های علمی آموزشی روش تحقیق، آموزش و توانمندسازی مدیران علمی مساجد منتخب استان و اجرای بیش از 110 پروژه علمی در سطح ملی و استانی توسط نخبگان بسیجی به همراه برگزاری اردوهای جهادی و پژوهشی با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی از جمله اقداماتی است که در 40 سالگی انقلاب اسلامی نویدبخش آینده‌ای روشن برای استان گلستان است.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته حضوری جدی در جشنواره‌های علمی کشور و استان داشته‌ایم و محصولات دانش‌بنیان ساخت نخبگان بسیجی را به نمایش گذاشتیم، همچنین با حضور نخبگان بسیجی نشست خبری با اصحاب رسانه برای تشریح اختراعات جدید مورد حمایت سازمان داشتیم.

مهدیانی افزود: تهیه بانک اطلاعاتی از مسئولان، مخترعان و نخبگان استانی داشتیم که می توان به مسئولین علمی بسیج دانشجویی استان(55 نفر) ، روسای دانشگاه ها ( 69 نفر) ، مسئولین استانی ( 320 نفر) ، مخترعین ، مبتکرین و نخبگان (272 نفر) ، اساتید بسیجی ( 733 نفر) ،مدیران علمی پایگاه‌های بسیج سراسر استان ( 1500 نفر) اشاره کرد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان در پایان از راه اندازی 70 هسته علمی و تخصصی در استان خبر داد و گفت: هدف از این کار شناسایی و سازماندهی افراد تحصیل‌کرده، شناسایی افراد نخبه و ممتاز و بهره‌گیری از آنان در ارتقای فعالیت‌های علمی هسته بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز