رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا:

نفوذ منطقه‌ای برای ایران بسیار راهبردی است

۱۳۹۷/۱۲/۲۴ - ۰۰:۴۳:۱۳
کد خبر: ۸۲۴۳۰۴
نفوذ منطقه‌ای برای ایران بسیار راهبردی است

به گزارش خبرگزاری برنا: حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی‌نسب رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش گفت: در اواخر هزاره دوم، جامعه اطلاعاتی آمریکا سندی را منتشر کردند به نام سند اطلاعات ملی آمریکا که طبق آن دوران طلایی آمریکا در اوایل هزاره ی سوم خواهد بود .

او افزود: برابر سند اطلاعات ملی آمریکا چنانچه این کشور در سه دوره ریاست جمهوری اخیر خود بتواند به اهدافی که در این سند تبیین شده است دست پیدا کند موفقیت حاصل است در غیر این صورت فروپاشی امریکا همانند شوروی سابق قطعی خواهد بود .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی‌نسب با اشاره به اهداف این سند تاکید کرد:  از جمله اهداف راهبردی استکبار جهانی در این سند ،گسترش آزادی و امنیت برای اتباع امریکا و دیگران در جهان به صورت یک پارچه، تضعیف و خنثی سازی نیروهای بی ثبات ساز جهانی، کمک به الحاق 5 قدرت اصلی جهان خصوصا چین، روسیه و هند، تلاش و اقدام برای کمک به جامعه بین‌المللی در رام کردن نیرو های واگراست .

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در ادامه با بیان اینکه در دوران ریاست جمهوری بوش پسر مولفه اصلی استکبار جهانی حضور فیزیکی همراه با جنگ در منطقه خاورمیانه بود خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف این دوران، ایجاد پایگاه های نظامی در غرب و شرق ایران بود تا از این طریق قدرت نظامی و سیاسی ایران را مهار کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی‌نسب ادامه داد: آمریکائی‌ها معتقد هستند طلایی‌ترین دوران این کشور در منطقه، دوران ریاست جمهوری اوباما بود چرا که حاکمیتی که در دولت اعتدال آمریکا  بوجود آمد زندگی مسالمت آمیزی را برای غرب ایجاد کرد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش گفت: آمریکا چهار هدف مهم از جمله اینکه ایران قدرت هسته‌ای نباشد،ایران قدرت منطقه ای نباشد،  ایران از حماس و حزب‌الله دفاع نکند و در آخر اینکه ایران نقشی در خاورمیانه بزرگ نداشته باشد در تمامی دوران در دستور کار خود قرار داده است .

او افزود : دوران ریاست جمهوری جدید آمریکا (ترامپ) معتقد است اگر بخواهیم قدرت خود را در منطقه حفظ کنیم باید عناصر قدرت را از ایران گرفت این برنامه موجب می شود اولا از فروپاشی خود جلوگیری کرده و ثانیا اینکه به اتحاد داخلی ایران صدمه واردکنیم،  آمریکا در این حوزه هزینه های بسیار زیادی را متحمل شد تا به آنچه که در سر دارد برسد اما واقعیت این است که هر بار به در بسته خورده است .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی‌نسب با اشاره به اینکه امروز نفوذ منطقه‌ای برای ایران بسیار راهبردی است تاکید کرد: انسجام ملی که محور مهم ان به رهبری منتج می‌شود و قدرت سیاسی و نظامی ایران در منطقه  از جمله اهداف مهم استکبار جهانی است که در تلاش است تا در آن نفوذ کند و با این روش به اهداف خود برسد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آیا استکبار جهانی گزینه‌های نظامی را در برابر ایران پیاده خواهد کرد افزود: امروز قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح خود قرار دارد و تحت هیچ شرایطی دشمن به خود اجازه نخواهد داد تا قدرت دفاعی را نادیده بگیرد و می داند تمام پایگاه‌هایشان در منطقه زیر پوشش برد موشک‌های ایران است .

او افزود : دشمن وقتی متوجه شد که از طریق گزینه نظامی نمی‌تواند به براندازی دست یابد عوامل نرم افزاری مانند دشمن هراسی، شرطی سازی مردم نسبت به رویدادهای داخلی ، ضرورت سازی ساختگی و شرطی سازی دفاعی روی آورده است با این مضمون که اگر قدرت دفاعی می خواهید باید از نظر معیشتی فاصله بگیرید .

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی‌نسب ادامه داد: تشدید فشار اقتصادی، عملیات روانی، تحریک گسل های نارضایتی داخلی، ائتلاف منطقه ای از جمله مولفه های استکبار جهانی است تا ایران را از صحنه قدرت در منطقه دور سازد .

 رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش به بیانیه مقام معظم رهبری(حفظه‌الله تعالی) در خصوص گام دوم انقلاب اشاره داشت و افزود: فرماندهی معظم کل قوا در بیانیه ی اخیر خود تحت عنوان گام دوم انقلاب، معنویت ، سبک زندگی اسلامی ، آمادگی زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) و تمدن نوین اسلامی را تاکید فرمودند. این اهداف با حضور جوانان محقق خواهد شد،  امید آینده ایشان به جوانان است.

 

نظر شما