امام جمعه اردبیل:

امیدوارم تحول طبیعت با تحولات بزرگ در زندگی بشر همراه باشد

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۷:۳۹:۵۰
کد خبر: ۸۲۴۵۰۴
امیدوارم  تحول طبیعت با تحولات بزرگ در زندگی بشر همراه باشد
،آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های امروز نماز جمعه اردبیل، گرانفروشی، احتکار و احجاف در حق خریداران و مردم را جنگ با خدا خواند. وی بر غمگساری با دردمندان و افراد بی بضاعت جامعه توسط افراد توانمند در آستانه سال جدید تاکید کرد و افزود: باید با تمام توان کمک شود که رونق به سفره افراد بی بضاعت هم برگردد.

به گزارش برنا،وی با قدردانی از کمک افراد خیر به مردم نیازمند در آستانه شب عید و با قدردانی از تلاش ستاد دیه استان برای آزادی افراد در بند بیان کرد: همه در شب عید باید به فکر نیازمندان باشیم و شب را در حالی که همسایه ما در گرسنگی مانده است، سپری نکنیم.
آیت الله عاملی در ادامه خطبه های امروز نماز جمعه اردبیل، کاشت درخت را عبادتی بزرگ خواند و گفت: کاشت درخت شرافت ذاتی دارد و باید به رفتاری مستمر و مدنی در بین مردم تبدیل شود.
وی اضافه کرد: سازمان های متعددی از جمله شهرداری، مراکز دانشگاهی، سپاه حضرت عباس (ع) و اداره کل منابع طبیعی استان اقدامات وسیع و ارزشمندی را برای کاشت درخت آغاز کرده اند تا فضای سبز در مناطق مختلف استان افزایش یابد.
امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به پایین بودن سرانه فضای سبز استان اردبیل از میانگین کشوری گفت: با کاهش فضای سبز آلودگی هوا افزایش یافته و آلودگی موجب فقر اکسیژن شده و گازهای تولید شده در زندگی مدرن امروز به سم مهلکی تبدیل شده است.
او کاشت درخت و توسعه جنگل های مصنوعی در حاشیه شهرها را دور کردن خطر دانست و افزود: هر ایرانی باید در سال حداقل یک درخت بکارد.
آیت الله عاملی با انتقاد از قطع درختان و حمل آنها به کارخانه ها، خواستار توسعه فرهنگ درختکاری و توجه به فضای سبز از درون مدرسه ها شد و اظهار کرد: باید قداست درخت و ارزشمند بودن امر درختکاری به فرزندان این مملکت از دوران مدرسه آموزش داده شود.
امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به پیش بینی از بین رفتن جنگل های شمال تا 30 سال آینده و نیز کاهش یک میلیون هکتاری سطح جنگل های کشور در چند سال اخیر افزود: بدون درخت حیات همه به خطر خواهد افتاد و ما همه وظیفه داریم که برای شادابی محیط زندگی خود درختکاری را بیش از پیش گسترش دهیم.
وی در ادامه خطبه های امروز نماز جمعه اردبیل با اشاره به دیدار هفته جاری خود با رییس سازمان صدا و سیما گفت: در این دیدار پیشنهاد ساخت سریال شاه اسماعیل صفوی ارائه شد و رییس رسانه ملی از این پیشنهاد استقبال کرده و قول داد که علاوه بر انتخاب کارگردان توانمند، یک نویسنده قوی نیز برای تولید این سریال انتخاب شود.
آیت الله عاملی ساخت این سریال را اقدام فرهنگی، تربیتی و مدنی بزرگ برای استان و کشور دانست و بیان کرد: در این دیدار همچنین مقرر شد که سریال شاه اسماعیل با مضمون حماسی ساخته شود.
وی همچنین اعلام کرد که در دیدار با رییس سازمان صدا و سیما مقرر شده است که جشنواره تولیدات استانی صدا و سیما در سال آینده در استان اردبیل برگزار شود.
امام جمعه اردبیل همچنین در خطبه های امروز نماز جمعه عید نوروز را نو شدن دوباره طبیعت و جشن این عید را اقدامی برای گرامیداشت حیات دوباره طبیعت خواند و گفت: علاوه بر این، نوروز اعتدال ربیع محسوب شده و آن را می توان نشانه ای از احیای مردگان، رستاخیز و معاد و بازگشت حیات به طبیعت و تعالی در رشد نباتات را نشانه ای از توحید و اعتقاد به مبدا خلقت دانست.
وی بیان کرد: این نشانه ها مد نظر هر کسی باشد، یک جشن بزرگ است و امیدواریم که این تحول طبیعت با تحولات بزرگ در زندگی بشر همراه باشد.

 

نظر شما