معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز در فصل بهار وجود ندارد

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۱۳:۰۶:۰۲
کد خبر: ۸۲۴۷۰۸
مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز در فصل بهار وجود ندارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: استان کردستان با تولید سالانه 80 هزار تن گوشت مرغ یکی از استان های صادر کننده این کالا اساسی است و مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز استان در فصل بهار وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حسین فیروزی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، با اذعان به اینکه کردستان با تولید سالانه ۸۰ هزار تن گوشت مرغ و مصرف داخلی ۳۵ هزار تن، جزو استان های صادر کننده است، خاطرنشان کرد: قطعا در بهار هیچ مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز استان نخواهیم داشت. 

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ۹ شهرستان استان، اظهار داشت: قیمت های پایین تر از بازار و عرضه کالاهای تنظیم بازار موجب شده تا مردم از این نمایشگاه استقبال کنند. 

فیروزی گریزی هم به آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار کشور زد و گفت: در کردستان به دلایلی از جمله مرزی بودن و افزایش تقاضای خرید از سوی مسافران و گردشگران و نوسان قیمت ارز موجب تشنج در بازار و همچنین دوری از مبداهای حمل کالا موجب افزایش قیمت ها شد.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه افزود: میانگین کشوری وزن کالاهای خوراکی در سبد خانوار، ۲۷درصد و در کردستان ۳۷درصد است به همین دلیل تغییر قیمت کالاهای اساسی تاثیر زیادی در سبد خانوارها در استان دارد. 

وی ضمن یادآوری اینکه کارگروه تنظیم بازار موظف به تامین و توزیع کالا و نظارت بر بازار است بر لزوم جدیت بیشتر در تامین، توزیع و نظارت تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز