معاون عمرانی استاندار کرمانشاه:

ثبت جهانی اورامانات فرصتی برای رونق اقتصادی استان کرمانشاه است

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۸:۳۸:۳۳
کد خبر: ۸۳۴۱۹۱
ثبت جهانی اورامانات فرصتی برای رونق اقتصادی استان کرمانشاه است
منطقه اورامانات یکی از قابلیت‌های بسیار خوب استان کرمانشاه است که به دنبال ثبت جهانی آن از منظر فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در نشست کارگروه رفع موانع ثبت جهانی اورامانات که در سرسرای امید استانداری گفت: ثبت جهانی اورامانات گامی موثر در راستای جذب گردشگر و به تبع آن رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال استان است.

او افزود: این کارگروه برای رفع موانع ثبت جهانی اورامانات از منظر فرهنگی تشکیل شده که به انجام این مهم کمک کرده و کار را سرعت ببخشد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: منطقه اورامانات یکی از قابلیت‌های بسیار خوب استان کرمانشاه است که به دنبال ثبت جهانی آن از منظر فرهنگی هستیم.

سالاری ادامه داد:همه دستگاه‌ها مکلف به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای این مهم هستند.

او افزود: همه دستگاه‌ها برای تسریع در روند ثبت جهانی شدن اورامانات کمک خواهند کرد، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری نیز باید برنامه‌ریزی مناسبی برای رونق گردشگری منطقه با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر آن انجام بدهد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با تاکید بر استفاده از بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های منطقه گفت: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کرد تا بتوان از پتانسیل‌های بزرگ این منطقه بهره برد.

سالاری ادامه داد: کتیبه داریوش هخامنشی در بیستون تنها اثر استان کرمانشاه است که به ثبت جهانی رسیده است.

او افزود: استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.

 

نظر شما