اهدای ۱۶ عضو جوان آملی به ۱۰ بیمار زندگی بخشید

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۱۰:۳۹:۳۶
کد خبر: ۸۳۴۳۴۵
اهدای ۱۶ عضو جوان آملی به ۱۰ بیمار زندگی بخشید
اهدای ۱۶ عضو از بدن و نسوج جوان مرگ مغزی شده آملی، به ۱۰ بیمار زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مرحوم " حاج جواد مسلمی" جوان ۴۲ ساله آملی در سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شد و بنا به وصیت او و موافقت خانواده اش، حدود ۱۶ عضو بدن او شامل کلیه، کبد، قلب، ریه‌ها، روده و دیگر نسوج قابل استفاده به بیماران نیازمند اهدا و پیوند زده شد.

ماندگار مسلمی پدر این مرحوم با اشاره به اینکه اقدام اهدای عضو به درخواست و وصیت همیشگی مرحوم جواد به خانواده بوده که در صورت وقوع حادثه یا تصادف، اعضای قابل استفاده به بیماران نیازمند اهدا شود، گفت: خوشحال هستیم که با وجود تصمیم سخت در چنین شرایطی، باعث نجات چندین بیمار شدیم و احساس می‌کنیم که این امر بهترین باقیات و صالحات برای مرحوم جواد خواهد شد.

وی افزود: با این اقدام اکنون احساس می‌کنم که همچنان فرزندم زنده است و دیگر ناراحت نیستم.

در همین حال رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل نیز گفت، که این نخستین اهدای عضو سال ۹۸ در شهرستان آمل بوده که اعضای کامل توسط مرحوم جواد مسلمی جوان مرگ مغزی شده به بیماران نیازمند اهدا شده است.

دکتر فرامز اکبری افزود: خوشبختانه نگاه و فرهنگ اهدای عضو در سال‌های اخیر با درک درست شهروندان برای نجات و زندگی بخشیدن به بیمارانی که نیازمند به پیوند اعضا هستند، رو به امیدواری است.

اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی شده پارسال در مازندران به بیماران نیازمند اهدا شد. بنا برآمارهای رسمی اعلام شده از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تاکنون حدود ۴۵ هزار نفر در این استان کارت اهدای عضو دریافت کردند.

بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار نیازمند پیوند عضو در کشور وجود دارد که روزانه ۷ تا ۱۰ بیمار به علت نبود اعضا مناسب فوت می‌کنند.

 

نظر شما