اردیبهشت ماه و برنامه های کرمانشاه برای"هفته سلامت"

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۹:۳۰:۵۴
کد خبر: ۸۳۴۷۴۳
اردیبهشت ماه و برنامه های کرمانشاه برایهفته سلامت
مسئول اجرایی برنامه های "هفته سلامت" استان کرمانشاه گفت: در هفته سلامت جشنواره روستای سالم، سفیران سلامت دانش آموز و جشنواره سفیران سلامت خانواده و آموزش ها و مشاوره های بهداشتی در سطح استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، سارا شاه آبادی مسئول اجرایی برنامه های "هفته سلامت" استان کرمانشاه گفت: با توجه به شروع برنامه های هفته سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه شعار امسال سازمان جهانی بهداشت برای هفته سلامت "مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت" انتخاب شده است. روزهای هفته سلامت امسال به ترتیب با عناوین "دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، آموزش رکن سلامت، مشارکت اجتماعی و سلامت، مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان، سلامت در حوادث و بحران ها، سبک زندگی سلامت محور و سلامت، جمعیت و خانواده نامگذاری شده است.

شاه آبادی اضافه کرد: در راستای شعار امسال سازمان بهداشت جهانی، تمرکز خود را بر معرفی خدمات سلامتی که از طریق مراکز جامع سلامت و پایگاه های سلامت ارائه می شود، متمرکز کرده ایم. در هفته سلامت جشنواره روستای سالم، سفیران سلامت دانش آموز و جشنواره سفیران سلامت خانواده در سطح استان برگزار می شود. همچنین تیم سیار بهداشتی مهیا شده که در طول هفته سلامت در مناطق حاشیه شهر خدمات رسانی می کند و در کنار خدمات مشاوره ای و آموزشی کار سنجش قندخون، فشار خون، چربی خون و نیز تشخیص بیماری هایی مانند ایدز را برای مراجعه کنندگان انجام می دهد.

 مدیرگروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: همچنین برنامه های نمادین سلامت جهت آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با مباحث بهداشتی در سطح مدارس برگزار می شود.  معرفی خدمات بهداشتی محور اصلی برنامه های امسال هفته سلامت در استان است، شکل گیری شبکه بهداشت در کشور از سال 1364 شروع شد و از همان سال با راه اندازی خانه های بهداشت در سطح روستاها و تربیت بهورزان گام مهمی برای پوشش همگانی سلامت در روستاها برداشته شد.

وی در پایان اضافه کرد: در طرح تحول سلامت نیز تلاش شد اقدام مشابهی در شهرها نیز صورت گیرد و در همین راستا "مراقبان سلامت" تربیت شدند و مسئول رسیدگی به وضعیت سلامت و بهداشت شهرنشینان شدند.  تا پیش از این طرح افراد باید به پایگاه ها یا مراکز جامع سلامت در شهر مراجعه می کردند، اما در این طرح تلاش بر این است که مراقب سلامت حتی اگر افراد مراجعه نکردند مراقب بهداشت و سلامت آنها باشد. در همین راستا پرونده سلامت الکترونیک راه اندازی شد و با تشکیل این پرونده مراقبان سلامت دورادور مراقب سلامت و بهداشت افراد هستند و اگر فردی نیاز به مراجعه به مراکز بهداشتی داشته باشد و مراجعه نکند به درب منزل او مراجعه می کنند. هر مراقب سلامت، مسئول مراقبت از سلامت و بهداشت 1500 تا دو هزار نفر در شهر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز