چهره برتر سال هنر انقلاب فارس معرفی شد

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۲:۰۲:۵۳
کد خبر: ۸۳۴۸۴۳
چهره برتر سال هنر انقلاب فارس معرفی شد
اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس برگزار شد و محمد محمودی نورآبادی در این مراسم به عنوان چهره برتر سال هنر انقلاب اسلامی استان در عرصه ادبیات پایداری معرفی شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ عصر دوشنبه ٢٦ فروردین در آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی، رونمایی از تازه‌ترین دستاوردهای هنرمندان فارس و تجلیل از چهره‌های برتر سال هنر اسلامی استان برگزار شد.

رئیس حوزه هنری و دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی فارس نیز در این مراسم گزارش کوتاهی از روند برپایی سومین هفته هنر انقلاب اسلامی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه سومین هفته هنر انقلاب در سراسر استان فارس به خوبی برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

محمدکرم‌اللهی با تمجید از استاندار فارس در همراهی با این رویداد بزرگ و آیت‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در همگامی و رهنمون کردن برگزارکنندگان هفته هنر انقلاب اسلامی عنوان کرد: تمام دستگاه‌ها بی ادعا و با عزمی راسخ در برگزاری این هفته مشارکت کردند.

کتاب کالبدشناسی طنز در شعر متعهد انقلاب اسلامی در چهلمین سال پیروزی انقلاب نوشته دکتر فاطمه تسلیم جهرمی از جمله کتاب‌های شاخصی بود که در این مراسم رونمایی شد.

این کتاب دارای چهار فصل و شامل چرایی طنز انقلاب، بلاغت و ساختار طنز در ادبیات انقلاب، محتوا و مضامین طنز و معرفی شاعران رسمی و متعهد انقلاب طی دو دهه قبل و چهار دهه بعد از انقلاب است.

کتاب دفاع مقدس در آئینه رمان نوجوان امروز نوشته آرزو حقیقی، مسئول کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان نی‌ریز نیز از دیگر کتاب‌هایی بود که در این مراسم به عنوان تازه‌ترین دستاوردهای حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس رونمایی شد.

حقیقی در حاشیه این آئین با بیان اینکه ادبیات همیشه در خدمت تعلیم و تربیت و پویایی و انسان سازی در جامعه بوده و هست، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی و گذشت زمان زیادی از جریان دفاع مقدس، نسل انقلاب امروز جای خود را به نسل جدید داده و از این رو ضروری است که دست به آثاری زده شود که با پاسداشت ادبیات انقلاب، آن را به نسل‌های آینده منتقل کرد.

شناسنامه داستان نویسان فارس (جلد اول) نوشته مجید خادم، مجموعه شهرهای عاشقانه ایوب پرنده‌ها نوشته پریچهر کوهنورد، مجموعه شعر سهم ارادت نوشته پروانه نجاتی، مجموعه نقدهای شاعران انقلاب تحت عنوان فراتر از خط کشی‌ها نوشته هاشم کرونی، مجموعه مقالات انتقادی تحت عنوان کتاب شعر نوشته عبدالعلی دست‌غیب، از دیگر کتاب‌هایی بود که در این مراسم رونمایی شدند.

در این مراسم ضمن تقدیر از نویسندگان جدیدترین آثار هنری انقلاب اسلامی فارس، از برترین چهره‌های سال هنری استان نیز تجلیل شد.

از بهرام میرزایی، هنرمند تئاتر مهنا و محمدصادق علیپور، هنرمند عرصه هنرهای نمایشی نیز تقدیر شد.

آقایان سیدحسن حسینی ارسنجانی، هادی فردوسی، ایوب پرندآور، غلامرضا کافی، سعید صادقی، علیرضا اسدپور، سهیلا نیک سرشت، عمران جمالی، محمد محمودی نورآبادی به ترتیب چهره‌های برتر سال هنر انقلاب اسلامی استان در عرصه‌های ادبیات داستانی، ادبیات کودک و نوجوان، شعر انقلاب اسلامی، پژوهش، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای تصویری، موسیقی و سرود، ادبیات پایداری معرفی شدند.

 

نظر شما