مدیرکل گمرکات استان کردستان خبر داد:

بیش از ۱۰۰۰ کامیون ترانزیت در راه باشماق

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۲:۱۷:۴۵
کد خبر: ۸۳۴۸۵۵
بیش از ۱۰۰۰ کامیون ترانزیت در راه باشماق
مدیرکل گمرکات استان کردستان گفت: باشماق رتبه اول ترانزیت به کشور عراق را دارد و هم اکنون یک هزار کامیون ترانزیتی به سمت این مرز در حال حرکت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بختیار رحمانی‌پور در اولین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان گفت: دستگاه ایکس ری مرز باشماق ۶ ماه دچار نقص فنی جدی شده و قطعات سفارشی هنوز از فرودگاه امام خمینی ترخیص نشده است .

وی افزود: متاسفانه ارز 4200 تومانی به این قطعات تعلق نگرفت و با تکلیف بانک مرکزی ارز نیمایی برای این قطعات در نظر گرفته شد که قیمت تمام شده آن حدود ۴۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل گمرکات استان کردستان با بیان این‌که باشماق رتبه اول ترانزیت به سمت عراق را دارد، تصریح کرد: هم اکنون یک هزار کامیون ترانزیتی به سمت مرز باشماق درحال حرکت هستند و با فعالیت ۲۰ساعته این گمرک امکان خروج روزانه ۲۰۰ کامیون ترانزیتی و ١۵۰ تانکر ترانزیتی سوخت و ۲۵۰ کامیون کالای صادراتی از مرز باشماق وجود دارد .

وی درپایان یادآور شد: پرسنل کم و مسائل زیرساختی موجب شده کار ترخیص کامیون ها بیشتر طول بکشد.

محمدبختیار خلیقی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، نیز در این نشست با بیان این‌که سامانه جامع انبار و نگهداری کالا توانسته مشکل احتکار و قاچاق را تا حد زیادی حل کند، عنوان کرد: در مرحله دوم راه اندازی سامانه جامع انبار و نگهداری کالا چهار هزار و ۶۶١ واحد انباری و مراکز نگهداری در سامانه ثبت شده است .

وی افزود: از این تعداد، یک هزار و ۶۰۳ واحد مرتبط با خرده فروشی ها و اصناف، یک هزار و ۳۵۲ واحد مرتبط با صنعت، ١۰۴ واحد مرتبط با حوزه کشاورزی، ۴۷واحد مرتبط با معدن و ۳۴۲ مورد مرتبط با دام، طیور و آبزیان است .

نظر شما