معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه:

حدود ۶۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری در بستر رودخانه‌های کرمانشاه ساخته‌اند

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۴:۳۰:۰۴
کد خبر: ۸۳۴۹۶۱
حدود ۶۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری در بستر رودخانه‌های کرمانشاه ساخته‌اند
5815 واحد دربستر رودخانه‌ها به صورت غیرقانونی ساخته شده که از این تعداد ۱۲۷۲واحد تجاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: حدود شش هزار واحد مسکونی و تجاری در بستر رودخانه‌ها در سطح استان کرمانشاه شاخته شده است و شهرداری‌ها باید از ساخت و ساز در بستر رودخانه‌ها به طور ویژه جلوگیری کنند.

او به گذر بخشی از مسیر رودخانه‌ها از داخل محدوده شهرهای استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود:  5815 واحد دربستر رودخانه‌ها به صورت غیرقانونی ساخته شده که از این تعداد ۱۲۷۲واحد تجاری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها ناشی از عدم کنترل و نظارت شهرداری‌ها بر ساخت وسازهای غیرمجاز بوده که باید جهت کنترل لازم بوسیله علائم ثابت فیزیکی نسبت به جداسازی حریم رودخانه‌ها اقدام شود.

سالاری ادامه داد: شهرداری‌ها باید به شدت بر ساخت وسازها نظارت وکنترل لازم را داشته باشند و همچنین برای واحدهایی که در حریم  رودخانه‌ها قرار دارند باید فکری بکنیم.

او افزود: باتوجه به آبگیری و سیل اخیر مقرر شد بستر سیلابی و حریم محدوده شهرها و روستاها مجدداً تعیین و به شهرداری‌ها ابلاغ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: شهرداری‌ها باید باهماهنگی شرکت آب منطقه‌ای نسبت به تهیه نقشه‌های همتراز رودخانه در داخل شهرها اقدام کنندد تا در زمان بارندگی با بالا آمدن آب رودخانه‌ها، مناطق پر خطر در هرسطح به صورت ستادی مشخص گردد و برنامه‌ریزی‌های امداد و یا تخلیه در زمان بروز حادثه انجام پذیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز