رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه:

عملیات ساخت ۲۸ هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان به اتمام رسید

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۹:۲۷:۴۱
کد خبر: ۸۳۵۱۱۸
عملیات ساخت ۲۸ هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان به اتمام رسید
از مجموع 36هزار و 850 واحد احداثی، کار ساخت 28 هزار واحد به اتمام رسیده و ساخت مابقی واحدهای مسکونی شهری و روستایی در مناطق زلزله‌زده هم در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا خواجه‌ای رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: ساخت 28 هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان که در جریان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان 96 تخریب شده بود به اتمام  برسید.

او افزود: از مجموع 36هزار و 850 واحد احداثی، کار ساخت 28 هزار واحد به اتمام رسیده و ساخت مابقی واحدهای مسکونی شهری و روستایی در مناطق زلزله‌زده هم در دست اقدام است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی بازسازی مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه تاکنون عملیات تعمیر، مرمت و مقاوم‌سازی 65 هزار واحد مسکونی و تجاری را هم به پایان رسانده است.

خواجه‌ای ادامه داد: تاکنون بازسازی درسطح روستاها 95 درصد و در سطح شهرهای زلزله‌زده استان کرمانشاه 75درصد پیش رفته و با همت و مشارکت مردم طبق برنامه‌ریزی تدوین شده، امید است پایان بازسازی در سطح شهرها تا پایان شهریورماه امسال به اتمام برسد.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12هزار و 386 مصدوم داشت.

خواجه‌ای ادامه داد: این زلزله به 10شهرستان و یک‌هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

او افزود: البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

گفتنی است که مسئولان ارشد استان کرمانشاه گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می‌کنند.

 

نظر شما